Developed in conjunction with Ext-Joom.com

 

گريه بر امام حسين ـ عليه السّلام ـ موجب گناه؟!!


سلطان الواعظين با دانشمند سني

مرحوم سلطان الواعظين شيرازي در كتاب گرانقدر شب‎هاي پيشاور مي‎نويسد: يكي از دانشمندان اهل سنّت از من پرسيد: «آخوند ملا محمد باقر مجلسي اصفهاني، كه از علماي بزرگ شماست. در بسياري از مجلدات «بحارالانوار» نقليّاتي دارد كه اصلاً با عقل جور در نمي‎آيد؛ مثلاً از رسول خدا ـ صلي‎الله عليه و آله ـ نقل مي‎كند كه فرمود: «حُبُّ عَلّيٍ حَسَنَةٌ لا يَضُرُّ مَعَها سَيِّئَةٌ» يعني دوستي با علي ـ عليه‎السّلام ـ حسنه‎اي است كه هيچ گناهي به او ضرر نمي‎رساند و يا در جاي ديگر از رسول خدا ـ صلي‎الله عليه و آله ـ نقل مي‎كند كه آن حضرت فرمود: «مَن‎ْ بَكي عَليَ الحُسَيْنِ وَ جَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» و از اين قبيل اخبار در كتب شيعه بسيار ديده مي‎شود و اين احاديث سبب توليد فساد در امت است و لذا همين اخبار موجب جسارت شيعيان و لاابالي گري آنها در معاصي مي‎شود كه هر نوع معصيتي را مرتكب شوند به اميد اينكه چون علي ـ عليه‎السّلام ـ را دوست مي‎دارند از آن معاصي ضرري نخواهند ديد و يا به خيال آنكه يك قطره اشك بر امام حسين ـ عليه‎السّلام ـ گناهان ما را پاك مي‎كند و وارد بهشت مي‎شويم؛ آيا اين قبيل احاديث اثري جز شيوع فحشا و فساد دارد؟ چنانچه ما جماعت بسياري از شيعيان را مي‎شناسيم كه در تمام دورة سال غرق در معاصي هستند و فقط ايام عاشورا را مشغول عزاداري مي‎شوند و مي‎گويند «اين ده روز كه تمام شد در اثر عزاداري از گناه بيرون مي‎آييم و مانند روزي كه از مادر متولد شديم پاك مي‎شويم!» مرحوم سلطان الواعظين: شما بفرمائيد برادران اهل تسنّن كه معتقداتشان بمناسبت راهنمايي امثال شما!! بر خلاف اين احاديث است چرا غرق در فحشا و منكر بوده، بلكه متجاهر در معاصي مي‎باشند؟ در اكثر بلاد اهل تسنن و شهرهاي مهم آنها مانند: تركيه، مصر، اسكندريه، شام،‌ بيت المقدس، بيروت، عمان، حلب، بغداد، بصره و خلاصه اكثر قريب به اتفاق بلاد سنّي نشين، وجود فحشاء و منكرات به مراتب بيشتر از بلاد اهل تشيّع است؛ بعلاوه اينكه ميل به فساد و فحشاء، اكنون عادت اهل تسنّن شده و كوچه‎ها و خيابانهاي آنها پر است از قمار بازي و شرب مسكرات و فاحشه خانه‎هاي رسمي و.... كه از بيان آنها شرم دارم.

اتفاقاً فتاوا و دستورالعمل‎هاي امامان و فقهاي اهل تسنّن از قبيل حكم به طهارت سگ و حلال دانستن خوردن گوشت آن و طاهر شمردن مني و مسكرات و عرق جنب و حلال دانستن مقاربت با محارم بوسيلة حرير و لفّافه‌اي كه به قضيب خود مي‌بندد و امثال اينها موجب شده كه لاابالي گري و ميل به منهيات در بين اهل تسنن بوجود آيد. و امّا در مورد رواياتي كه نقل كرديد بايد بگويم كه امام احمد بن حنبل در «مسند» و خطيب خوارزمي در آخر فصل ششم «مناقب» و سليمان قندوزي حنفي در باب 42 «ينابيع الموّده» و محمد بن يوسف گنجي شافعي در «كفاية الطالب» و بسياري ديگر از علماء شما از انس بن مالك و معاذ بن جبل از رسول اكرم ـ صلي‎الله عليه و آله ـ روايت كرده‎اند كه فرمود: «حُبُّ عَليّ حَسَنَة لا يَضُرُّ مَعَها سَيِّئَةٌ وَ بُغْضُ عليِّ سَيِّئةٌ لا تَنْفَعُ مَعَها حَسَنَةُ» و نيز امام احمد بن عبدالله طبري شافعي در «ذخائر العقبي» ابن حجر نقلاً از ملا سليمان بلخي حنفي در ص246 «ينابيع الموده» و بسياري ديگر از علماء شما از نسائي از ابن عباس آورده‎اند كه رسول اكرم ـ صلي‎الله عليه و آله ـ فرمود:‌«حُبُّ عليّ بن ابيطالب يَأكُلُ الذُّنوبَ كَما تَأكُلُ النّارُ الحَطَبَ». و در مورد خبر مربوط به امام حسين ـ عليه‎السّلام ـ در اخبار معتبرة فريقين از امّ المؤمنين عايشه و جابر و انس و ديگران رسيده است كه پيغمبر ـ صلي‎الله عليه و آله ـ فرمود: «مَنْ زارَ الحُسَيْنَ بِكَرْبَلاء عارِفاً بِحَقّهِِ وَجَبَتْ لَهُ الْجنَّةُ» ونيز مي‎فرمايد: «مَنْ بَكي عَليَ الْحُسيْنِ عارِفاً بِحَقَّهِ وَ جَبَتْ لَهُ الجنَّةُ». دانشمند سنّي به علامت تصديق سر خود را پايين انداخت.[1]

---------------------------------------

[1] . شبهاي پيشاورـ سلطان الواعظين شيرازي

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مشارکت مردمي

تا کنون تعداد 1193 نفر از فرشته هاي کوچولو در قالب 1682 پرونده با مبلغ اهدایی 78,340,000تومان ماهیانه، تحت کفالت خيرين محترم قرار گرفته اند.






شماره پیامک:50002300
شماره حساب:
3449344934نزد بانک ملت
شماره کارت:

6104337770021002

 

پرداخت خیریه


براي پرداخت خيريه کليک کنيد

ما را دنبال کنید

 

حامیان





نماد اعتماد

عضویت