بسمه تعالی

جلسات آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی (۱۲- ۷)، (۱۶- ۱۲) و (۲۱- ۱۶) تشکیل می شود که تعداد بچه ها بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در هر هفته متغیر هستند. این جلسات هر هفته یک بار برقرار می باشد.
محتوای آموزشی این جلسات شامل دو بخش می باشد:
۱) قرآن و معارف اسلامی (۴۵ دقیقه)
۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (۴۵ دقیقه)

 

گزارش خرداد و تیر ماه جلسات مهتاب:
جلسات مهتاب در 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح وعصربرگزار می شوند. که در سه مقطع سنی 7-12سال-12-16سال-16-23سال رده بندی شده است. این جلسات در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم، خیابان کلهری، خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. محتوای درسی جلسات مهتاب در بردارنده دو بخش: الف) انس با قرآن و اهل بیت 2) مهارت های زندگی (هوش هیجانی) است.

محتوای آموزشی بخش انس باقرآن و اهل بیت که به شرح زیر می باشد:
مقطع سنی16-21: قرائت سوره آل عمران و کتاب تفسیر نمونه
مقطع سنی 13- 15: قرائت جزء 28 و کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی.
مقطع سنی 7-12: قرائت جزء 30، کتاب 92 درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)، کتابک مدرسه آداب، کتاب با قاصدک و کتاب پندهای پدرانه.

گزارش جلسات خرداد ماه کلاسهای مهتاب
انس با قرآن واهل بیت (ع)

مقطع سنی 16-23 سال:  آیات 105-120 آل عمران قرائت شد. سپس تدبر و توضیحی در آیات 118-120 این سوره باموضوع “با چه کسانی دوست صمیمی وهمراز شویم” داده شد، همچنین بچه ها خاطراتی از ماه رمضان تعریف کردند.

مقطع سنی ۱۲-۱۶ سال: در بخش روخوانی از ابتدای سوره طارق، تا آیه 20 سوره حشر قرائت شد. در این ماه موضوعات صدقه و کمک به نیازمندان از کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی به همراه داستان تدریس شد. همچنین درس اول از کتاب آموزش صحیح خوانی تدریس شد و مباجثی پیرامون انواع رفتارها و عکس العمل ها در حیطه روان شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

مقطع سنی ۷-۱۲ سال: درمورد موضوع اعتماد به نفس با بچه ها صحبت شد. همچنین مختصری از زندگی نامه محمدحسین فهمیده بیان شد. بازی چرخیدن به دور صندلی و بازی با کاغذ و آموزش ساخت خفاش از فعالیت های این جلسه بود.

اخبار خرداد ماه جلسات مهتاب
در تاریخ 12 خرداد برای بچه های کلاس های مهتاب 1 و 2 و 8 افطاری تهیه و به منازلشان داده شد.
در تاریخ 13 خرداد برای همه بچه های کلاسها،  بچه ها به همراه خواهران و مادرشان (500 نفر) افطاری در امامزاده شاه جمال قم داده شد.
این ماه جلسات مهتاب به جهت ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات مربیان و بچه ها یک جلسه برگزار شد.

گزارش جلسات تیرماه کلاسهای مهتاب
انس با قرآن و اهل بیت ع

مقطع سنی 16-23 سال:  در بخش روان خوانی آیات 101- 121 سوره آل عمران تلاوت شد. همچنین مقطعی از خطبه متقین کتاب گرانقدر نهج البلاغه، تدریس گردید. در بیست دقیقه آخر به سوالات بچه ها در زمینه های مختلف پاسخ داده شد.

مقطع سنی 12-15 سال: در بخش روخوانی سوره ممتحنه آیات 1- 7 تلاوت  شد. موضوعات صدقه، کمک به نیازمندان، کمک در خانه، برنامه های دسته جمعی و دوست داشتن مومنان از کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی به همراه داستان تدریس شد. همچنین موضوعات کلی سوره ممتحنه و علت نامگذاری این سوره بیان شد.

مقطع سنی 7-12 سال: سوره قدر را بچه ها با هم قرائت کردند. در این ماه موضوعاتی از قبیل: اهمیت شب قدر ، داستان کاستون ( جهان چگونه بوجود آمده است)، لزوم داشتن طهارت در ورود به حرم امامان و امامزادگان، داستان زندگی امام سجاد (ع)، پاسخ  به سوالاتی درباره خدا و… برای  بچه ها بیان شد.

اخبار تیرماه جلسات مهتاب
1) در سه ماهه تعطیلات مسابقه ای در نظر گرفته شده است که  در پایان شهریور با برگزاری آزمونی به برندگان مسابقه جوایز ارزنده اهدا می شود.
الف) مقطع 16-23 سال: شرح خطبه متقین است که در حال حاضر در کلاس تدریس می شود.
ب) مقطع 12-15 سال: حفظ سوره یس به همراه تفسیر مختصری از 12 آیه این سوره که در کلاس تدریس می شود.

2) طرح درست کردن جامدادی توسط تعدادی از بچه های مهتاب 2 و 1 برای ماه مهر و اهدای آن به  بچه های موسسه شروع شد.

 

گزارش خرداد و تیر ماه جلسات آفتاب

بچه‌های آفتاب ١ :
ـ زمان: ساعت 8:30 الی ١١ صبح جمعه‌ها.
ـ مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود ١۵ نفر ـ مقطع راهنمایی
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ، پانتومیم و… ).

فعلاً بخاطر مشغله مربی، جلسات یک هفته در میان برگزار می‌شود.

بچه‌های آفتاب ٢ :
ـ زمان: بعد از نماز ظهر پنجشنبه‌ها.
ـ مکان: حسینه‌ای در شهر قائم قم.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود ١٠ نفر ــ مقطع راهنمایی
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، بازی‌های فکری و… )

بچه‌های آفتاب ٣ :
ـ زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
ـ مکان: –
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: ۵ نفر ـ مقطع راهنمایی
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی  ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ، پانتومیم و… ).

جلسات نیروگاه این ماه بعلت فقدان مکان مناسب، تعطیل بود.

بچه‌های آفتاب ۴ :
ـ زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
ـ مکان: –
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: 7 نفر ـ مقطع ابتدایی.
ـ برنامه‌ها: کتاب سرودهای آسمانی (انس با قرآن) ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از داستان‌های کتاب خدا و قصه‌هایش) ـ نقاشی، سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ و پانتومیم و… ).

جلسات نیروگاه این ماه بعلت فقدان مکان مناسب، تعطیل بود.

جلسه بچه‌های آفتاب ۵ :
ـ زمان: ساعت ١٢ الی ١۴ پنجشنبه‌ها.
ـ مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: ١۵ نفر ـ مقطع ابتدایی.
ـ برنامه‌ها: کتاب سرودهای آسمانی (انس با قرآن) ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از داستان‌های کتاب خدا و قصه‌هایش) ـ نقاشی، سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ و پانتومیم و… )

اخبار جلسات آفتاب
با توجه به فصل تابستان بچه های جلسات آفتاب در خرداد و تیر ماه در قالب کوهنوردی، سالن فوتسال، زیارت دسته جمعی و استخر؛ چند نوبت دور هم جمع شده اند…