یکی از مسایلی که در مورد ایتام و کودکان بی سرپرست لازم است بیشتر مورد توجه برخی موسسات خیریه قرار بگیرد موضوع تربیت فرهنگی این کودکان عزیز است. در این خانواده ها بدلیل مشکلات مالی هزینه های کمتری صرف امور فرهنگی کودکان می گردد و با وجود اینکه ممکن است در بینشان استعداد های زیادی نهفته باشد این استعداد ها ناشناخته باقی می مانند. البته احاطه فرهنگی موسساتی مانند ما نیز بر خانواده ها بسیار محدود است و عمده ارتباط ایشان با موسسه  معطوف به هزینه های معیشتی (که در جای خود بسیار مهم است) می باشد. به همین منظور موسسه تصمیم گرفته تا با اجرای طرح یار مهربان در بازه های سه ماهه به هر کودک یک کتاب یا محصول فرهنگی هدیه بدهد.

بطور متوسط خانواده های تحت حمایت موسسه دارای 2 کودک هستند. این کودکان بطور متعارف 10 سال از موسسه خدمات دریافت می کنند. با این حساب موسسه می تواند  در طی این مدت 80 جلد کتاب به هر خانواده اهدا کند. مطمئنا وجود کتابخانه ای با 80 عنوان کتاب در رشد و تربیت فرهنگی کودکان می تواند اثر متنابهی بگذارد. حتی اگر بچه ها اغلب این کتابها را نخوانند باز غرور داشتن چندین تعداد کتاب می تواند در شخصیت کودک تاثیر گذار باشد.

 همچنین این کتاب ها در سایت نیز ارایه خواهد شد و خیرین نیز می توانند از این کتابها برای کودکان خود خریداری کنند. با توجه به این که این کتاب ها دستچین شده و حتی المقدور با دقت نظر در محتوی تهیه می شوند می تواند برای خانواده های خیرین موسسه نیز مفید باشد.

 با توجه به تعداد 1050 کودک در موسسه از هر عنوان کتاب بین 300 تا 500 جلد خریداری خواهد شد. کتاب ها در دو رده سنی کودک و نواجون خواهد بود. همچنین خیرین می توانند خودشان کتابی  را در تعداد مذکور خریداری و به آدرس موسسه ارسال نمایند. مبلغ برآورد شده برای این طرح 10 میلیون تومان است. البته کتابها به تناوب زمانی خریداری خواهد شد و گزارش آن در سایت الصاق می گردد.

جهت مشارکت در این طرح:

1-مبلغ مورد نظرتان را از طريق فيلد پرداخت خيريه  (ستون سمت چپ) بصورت آن لاين تحت واریز نماييد و در فیلد توضیحات بنویسید: یار مهربان

2-مبلغ مورد نظرتان را به شماره حساب 34 3449 3449 نزد بانک ملت با شماره کارت 6104337770021002 به نام موسسه خيريه مهر امام هادي (ع) واريز نماييد. سپس شرح آن را از طريق شماره پیامک  50002300 و یا تماس با ما به اطلاع ما برسانيد.

 مهلت شرکت در اين طرح تا روز 25دی ماه مي باشد.(توجه داشته باشین مبالغی که پس از این تاریخ ارسال می گردد صرف امور عام خیریه می شود.)

پس از پایان طرح گزارش تکمیلی آن در سایت الصاق خواهد گردید.

 براي کسب اطلاع بيشتر با شماره تلفنهاي 37740789-025 و 09121510429 تماس بگيريد.همچنین با ارسال  عدد 5 به شماره  پیامک 50002300 با شما تماس گرفته خواهد شد و در مورد این طرح توضیحات کاملتری به شما ارایه خواهد گردید.

 

به اشتراک بگذارید