این انیمیشن روایت فرشته ای است كه ۱۱۰ بیلیون سال نوری طول كشید تا در ‘شب قدر’ به زمین برسد.
پیشنهاد ساخت یك فیلم انیمیشن كوتاه و تاثیر گذار بنام ‘یتیم’ از طرف موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) در پایان سال ۱۳۹۱ به موسسه نسل اندیشه سبز داده شده است.
این فیلم با سرمایه گذاری خیرین موسسه مهر امام هادی ع ساخته می شود.

موسسه نسل اندیشه سبز تا كنون تولید هزاران دقیقه انیمیشن تلویزیونی و جشنواره ایی را به عهده داشته است و ساخت فیلم سینمایی انیمیشن ‘تهران ۱۵۰۰’ مطرح ترین انیمیشن سینمایی ایران نیز از تولیدات این موسسه بوده است.
كارگردان انیمیشن ‘یتیم’ بهرام عظیمی می باشد .انیمیشن های بابا برقی، راهنمایی و رانندگی(سیاساكتی و داود خطر)، شركت گاز، پالایش و پخش، بهینه سازی مصرف سوخت و … از ساخته های بهرام عظیمی می باشد، وی همچنین كارگردان فیلم سینمایی ‘تهران ۱۵۰۰’ بوده و مهمترین فیلم كوتاهش ‘ماسوله ‘ نام دارد كه تا كنون برنده جوایز زیادی در سطح ملی و بین المللی بوده است .
داستان ‘یتیم’ در روستایی كویری اتفاق می افتد كه دختربچه ای یتیم بنام مریم در آن زندگی می كند، ۱۱۰۰ بیلیون سال نوری طول می كشد تا یك فرشته درست در شب قدر وارد روستا شود، فرشته با اولین انسانی كه برخورد می كند مریم است و از اینجا اتفاقات داستان شروع می شود .
فیلمنامه ‘یتیم’ نوشته مهناز عادلی می باشد، عادلی بیش از ۱۵۵ سال است كه سابقه نویسندگی در نشریات معتبر كشور را دارد و در ۱۰ سال اخیر مقالات، مصاحبه ها و نوشته های طنز او مخاطبین زیادی داشته است، پیش از فیلمنامه ‘یتیم’ نیز عادلی نویسندگی ۹ فیلمنامه كوتاه انیمیشن را برای مجموعه ‘۱۰ روستا’ به سفارش مركز صبا وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشته است.
هدف از ساخت این انیمیشن كوتاه تغییر نگاه جامعه نسبت به مقوله ایتام و كودكان بی سرپرست می باشد.
تولید این فیلم انیمیشن از اول تیرماه ۱۳۹۲ آغاز می شود و پیش بینی می گردد ساخت آن ۴ ماه به طول انجامد.
این اثر با سرمایه گذاری اعضای موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) و در ۱۰ دقیقه تولید خواهد شد.
از مهمترین اهداف ما در موسسه  ارتقا جایگاه اجتماعی ایتام وکودکان بی سرپرست در ذهنیت جامعه است.همچنین در ساخت  این انیمیشن  رعایت موازین شرعی  مورد نظر موسسه می باشد.

 

خلاصه ای از طرح ارایه شده توسط خیریه مهرامام هادی ع به موسسه نسل اندیشه سبز برای تولید انیمیشن:

اولین موضوعی که باید در ساخت فیلم کوتاه، لحاظ شود، تاثیر گذار بودن آن است: یعنی ذهن مخاطب را در گیر کند و مثلا از میان هر 100 نفر بیننده ی آن، دست کم 5 نفر، به این واسطه، یک اقدام خیریه انجام بدهند.

موضوع مهم این است که باید با دیدگاهی جدید به موضوع ایتام در جامعه نگاه کرد. خیریه و کمک به ایتام، بر خلاف عرف رایج  صدقه ای از روز دلسوزی  نیست. در واقع اینجا مزرعه ای است که ما  از آن خوشه می چینیم و  فاصله خود را با خدا کمتر می کنیم.این نیاز ماست برای تعالی روحمان. برای  اثبات انسان بودن ما.
اما در این فرایند، کمترین بهره را آن کودک یتیم می برد: او کمک مالی ما را دریافت می کند اما ما بزرگترین احساس انسانی خود یعنی عشق و مهربانیمان را اقناع می کنیم. در واقع: ما نیازمند کمک به  ایتام هستیم . این نیاز  کمک به همنوع  ضعیفتر، در همه ی موجودات هست.حتی  وقتی شیرها به گله ی گاومیشها  حمله می کنند،  گله، بلافاصله و باتفاق، از گوساله های گله  حمایت می کنند و دایره وار آنها را در  میان خودشان قرار می دهند. من بارها و بارها خیرینی را دیده ام که با عشقی خاص  به ایتامشان کمک می کنند و  حاضرند برای  دیدن کودکشان، از شهرهای دور ، به قم بیایند. این حاکی از همان  عشق و نیاز درونی است. خداوند این عشق پاک را بسیار دوست دارد.

ما سعی داریم با فعالیتهای موسسه منجمله ساخت این فیلم دیدگاه جامعه را نسبت به ایتام تعالی بخشیم. بهتر است فرهنگ واژه هایمان  را از کلماتی مانند:  فقیر، مستمند، نیازمند  تغییر بدهیم و کلماتی مانند:  فرشته ها،  امانتهای الهی و… راجایگزین کنیم و رواج بدهیم.

هر چند مذهب در اهل بیت(ع),بسیار سفارش به ایتام شده است ولی رسیدگی به  این فرشته های کوچولو  یک موضوع انسانی وفراتر از مذهب است.سعی بر این است که این فیلم با داستانی فرا مذهبی و بین المللی ساخته شود تا همه  افراد از آن درک مشترکی داشته باشند.

زیباترین زبان،  زبان هنر؛ و زیبا ترین  جلوه ی هنر، عشق .در این فیلم قهرمان داستان ما مریم کوچولو (دختری یتیم) است  و عنصر عشق جای جایه  این داستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

درتیتراژ نهایی قید خواهد شد که این فیلم با هزینه  تعداد زیادی (عدد تقریبی دوستانی که همکاری داشته اند)از خیرین موسسه  مهر امام هادی ع تولید شده است.هزینه ساخت فیلم طبق قرار داد 40 میلیون تومان می باشد.

در صورت تمایل به مشارکت از 2 طریق می توانید اقدام نمایید:

1-مبالغ خود را از طریق درگاه پرداخت آن لاین سایت (واقع در ستون سمت چپ) واریز و در بخش توضیحات آن بنویسید: برای ساخت فیلم

2-مبالغ خود را به شماره حساب 3449344934بانک ملت با شماره کارت6104337770021002 واریز و شرح آنرا برای شماره سامانه 50002300اعلام نمایید.

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت انیمیشن ولزوم تولید آن با شماره تلفن 09121510429 تماس حاصل فرمایید

 

 

به اشتراک بگذارید