بسمه تعالی

کلاس های آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی ( 7-11)، (12-15) و (16-22) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 160 تا 170 نفر در هر هفته متغیر هستند.این کلاس ها هر هفته یک جلسه برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:
1) قرآن و معارف اسلامی (45 دقیقه)
2) آموزش مهارت های اجتماعی (خود آگاهی ،احساسات و…) (45دقیقه)

  کلاسهای  مهتاب (ویژه دختران)
کلاس های مهتاب در 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح (مهتاب 1-7-4) و عصر (مهتاب 2-3-5-8) برگزار می شوند. این کلاس ها در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم،خیابان کلهری،خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین 130-140 نفر متغیر میباشند.

موضوعات دینی گروه 7-11 سال
در بخش روخوانی  آیاتی از سوره مسد و نبا  تلاوت و تمرین گردید. همچنین موضوعاتی در  مورد اهمیت امانتداری و آثار آن و اینکه چرا نماز ستون دین است برای بچه ها بیان گردید.

موضوعات دینی گروه سنی 11 تا 15 سال
در بخش روخوانی قرآن  آیات 27 تا 34 سوره لقمان و  1 تا 5 سوره نوح تمرین و قرات شد. همچنین درباره موضوعات اثرات یاد خدا در زندگی، توجه به نعمت های الهی، انجام کارها برای خشنودی خداوند، محتوای کلی سوره نوح و هدف این سوره و … برای بچه ها بیان گردید.

موضوعات دینی گروه سنی 15تا 22 سال
در بخش روخوانی آیات 74 تا 105 سوره بقره تلاوت شد و موضوعاتی از قبیل قصاوت و سنگ دلی و عوامل آن، اثرات گناه و… که در آیات فوق تلاوت شده بود مورد بررسی قرار گرفت. در بخش احکام نیز انواع غسل و حکم قسم در روزه توضیح داده شد. همچنین پیرامون اثرات مخرب شبکه های مجازی و انتخاب صحیح عکس پروفایل گپ و گفتی صورت گرفت.

 بخش مهارت های اجتماعی
در این ماه نیز ادامه مهارتهای کنترل خشم با ذکر عوامل و هشداری خشم در هر فرد و اولویتهایی که در جزوه بیان شده بود به بچه ها آموزش داده شد.

 اخبار اسفند ماه کلاسهای مهتاب
1) برگزاری جشن باشکوه میلاد امام علی (ع) با حضور  همه دختران و مادرانشان که گزارش تصویری این مراسم دراین لینک قابل مشاهده است.
2) برگزاری مراسم بزرگداشت وفات حضرت زینب کبری (س)

 کلاسهای آفتاب (ویژه پسران)
بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) دو کلاس برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین 11 تا 15 سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر 30 نفر می باشند.

کلاس آفتاب 1 (جمکران):
این کلاس جمعه صبح (در منطقه جمکران) با حدود 15 نفر برگزار می شود. فروردین ماه دو جلسه برگزار شد.
جلسه اول با احوالپرسی و گفتگو پیرامون تعطیلات نوروز و عیدی دادن شروع شد. با چیدن قرآن‌ها مروری بر آموخته‌های گذشته شد و توسط بچه ها آیاتی تلاوت و قواعد روخوانی تمرین گردید. با اتمام جلسه قرآن به همراه پذیرایی کتابخوانی جمعی در دو موضوع از کتاب «محمد مثل گل بود» خوانده و در موردش گفتگو انجام پذیرفت و بعد از آن فوتبال در زمین خاکی.
جلسه دوم در بوستان علوی برگزار شد. با کمک بچه‌ها بعد از صرف صبحانه، جلسه قرائت و مفاهیم قرآن در فضای آزاد برگزار گردید. سپس به همراه بچه های سایر کلاس ها در زمین چمن فوتبال داشتیم که تصاویر آن در زیر آمده است.
خیریه منادیان مهربانی هم کماکان 3 خانواده را تحت پوشش دارد.

 کلاس آفتاب 2 (شهر قائم):
این کلاس پنجشنبه ها در منطقه شهر قائم با حدود 15 نفر برگزار می شود. درفروردین 2 جلسه تشکیل گردید.
یکی از جلسات در بوستان علوی در فضای با صفای پارک تشکیل شد. در این جلسه بعد از صرف صبحانه ابتدا قرائت قرآن دسته جمعی با همراهی سایر کلاس ها برگزار شد. سپس چند نکته ی قرآنی بیان شد. برگزاری مسابقه فوتبال یکی دیگر ازبرنامه ها بود.

اخبار اسفند ماه کلاسهای آفتاب
1) جشن باشکوه میلاد امام علی (ع) برای بچه های کلاسها در تاریخ 22 فروردین برگزار گردید. گزارش تصویری این مراسم در این لینک موجود است.
2) برگزاری کلاس در بوستان علوی در صبح جمعه 25 فروردین ماه. جلسه تمام کلاس های آفتاب به شکل مشترک در بوستان علوی همراه با فوتبال برگزار گردید. در این برنامه به توفیق الهی صبح جمعه ساعت 9 بچه‌ها توسط اتوبوس به بوستان علوی منتقل شدند. بعد از صرف صبحانه، جلسه قرآن تشکیل شد و علاوه بر قرائت به چند نکته در خصوص مفاهیم نیز اشاره شده. سپس ساعت 11 الی 12:30 بچه‌ها در زمین چمن کرایه شده مشغول فوتبال و دارت در قالب 4 تیم شدند.