بسمه تعالی

کلاس های آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی ( 7-11)، (12-15) و (16-22) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 160 تا 170 نفر در هر هفته متغیر هستند. این کلاس ها هر هفته یک جلسه برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:
1) قرآن و معارف اسلامی (45 دقیقه)
2) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی ،احساسات و…) (45دقیقه)

  کلاسهای  مهتاب (ویژه دختران)
کلاس های مهتاب در 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح (مهتاب 1-7-4) و عصر (مهتاب 2-3-5-8) برگزار می شوند. این کلاس ها در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم،خیابان کلهری،خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین 130-140 نفر متغیر میباشند.

انس با قرآن و اهلبیت (7-11 سال)
در بخش روخوانی قرآن بچه ها  آیات هفته های گذشته را همخوانی و آیاتی از سوره های طارق، ضحی، انشراح و اعلی را تلاوت کردند. همچنین مروری بر آیات حفظ شده در جلسات قبلی انجام شد. مربیان نیز پیرامون موضوعات غیبت، آینه (خصوصیات آن و شرح حدیث مومن آینه برادر مومن است) و خصوصیات دوست خوب همراه با روایت، داستان و شعر مطالبی همراه با بچه ها بیان کردند. آموزش وضو و واجبات آن هم از دیگر بخشهای مطرح شده در این کلاسها بود.

انس با قرآن و اهلبیت (12-15 سال)
در بخش روخوانی آیاتی از سوره ملک، قلم (مرور کل آیات) و نوح (1-12) توسط بچه ها تلاوت شد. همچنین مربیان با همراهی بچه ها پیرامون فواید و اثرات یاد خدا، زود قضاوت نکردن، علایم و شرایط ظهور، احترام به مردم، چگونگی آمادگی برای ظهور امام مهدی (عج ) همراه ذکر روایات و داستان مطالبی را بیان کردند.

انس با قرآن و اهلبیت (16-22 سال)
در بخش انس با قرآن کریم آیات 83-105 سوره بقره تلاوت شد. همچنین موضوعات نشانه های ایمان، نحوه رفتار با خود و دیگران (از دیدگاه قرآن و اهل بیت ع)، برابری همه انسانها در مقابل قانون الهی و… توسط بچه ها با همراهی مربیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. احکام غسل و تیمم نیز  برای بچه ها بیان گردید.

بخش مهارت های اجتماعی
این ماه در همه کلاس ها (بجز مهتاب 2و7) موضوع احساسات، احساس خشم و تکنیک آرام سازی و عکس العمل افراد هنگام عصبانیت (لاک پشت ـ گرگ ـ اسب ) بصورت گفتگو و بازی آموزش داده شد.

 اخبار اردیبهشت ماه کلاسهای مهتاب
1) این ماه برنامه اردو آموزشی فرهنگی داشتیم. یکی از خیرین موسسه  طی تماس با ما گفتند که تئاتری در تالار شهید آوینی به نام ساحل سنگی در حال اجراست و می توانیم با رایزنی با مجریان تئاتر بچه ها را بدون هزینه به تماشای تئاتر ببریم. ما طی دو روز به همراه 130 نفر از بچه ها برای تماشای تئاتر به مجموعه شهید آوینی رفتیم. تجربه ای شیرین و خوب برای ما و بچه ها بود. گزارش این اردو را با قلم یکی از بچه ها می توانید در اینجا بخوانید.
2) روز عید مبعث با نذری یکی از همیاران موسسه از بچه ها و خانواده هایشان ناهار پذیرایی شد.
3) مقارن با روز معلم بچه ها در بعضی از کلاس ها برای قدردانی از زحمات مربیان جشن غافلگیر کننده ای  برگزار کردند.
4) هر پنجشنبه کلاسی توسط خانم خواجه ایان  جهت آموزش نویسندگی و ویرایش هیات تحریریه نشریه بچه های ماه برگزار می شود. در این کلاس ابتدا موضوعاتی مطرح و سپس بچه ها در مورد آن موضوع داستان کوتاه یا شعر می نویسند تا از این طریق استعدادیابی شود. همچنین نحوه نوشتن گزارش از بچه ها خواسته شده تا نشریه داخلی موسسه  بتواند با کیفیت بهتری ارایه شود.
5) گوشت نذری به بچه های مهتاب 2 اهدا گردید.
6) به مناسبت میلاد امام زمان (عج) جشن زیبایی که بصورت خودجوش توسط بچه ها تدارک  شده بود در کلاسها برگزار شد.

 کلاسهای آفتاب (ویژه پسران)
بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) دو کلاس برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین 11 تا 15 سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر 30 نفر می باشند.

کلاس آفتاب 1 (جمکران):
این کلاس جمعه صبح (در منطقه جمکران) با حدود 15 نفر برگزار می شود. بعد از گپ و احوالپرسی، بچه‌ها جلسه قرائت قرآن کریم و تمرین قواعد روخوانی (با محوریت کتاب آقای علی قاسمی) را شروع می کنند.    بعد از جلسه قرآن ضمن پذیرایی دو موضوع از کتاب  “محمد مثل گل بود” با موضوعات کاربردی و مهارتهای اجتماعی (سبک زندگی نبوی ) توسط بچه‌ها خوانده و در موردش گفتگو می شود. بعد از کلاس برنامه سرگرمی و ورزشی برقرار است.

 کلاس آفتاب 2 (شهرقائم):
این کلاس پنجشنبه ها در منطقه شهرقائم با حدود 15 نفر برگزار می شود. بعد از برنامه تلاوت قرآن کریم، با توجه به ایام نیمه شعبان موضوعات مربوط به یاری امام زمان (عج) و ظهور حضرت عنوان گردید. کتابخانه‌ای با مدیریت خود بچه‌ها راه‌اندازی شد که بچه‌ها کتاب‌های خودشان را جمع‌آوری و به یکدیگر امانت می دهند. در پایان برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی یا مسابقه برگزار می‌شود.

اخبار اردیبهشت ماه کلاسهای آفتاب
1) در این ماه خیریه‌ی مناديان مهربانی (خیریه ای که تاسیس و مدیریت آن با بچه های کلاس های آفتاب است) دو خانواده جدید را تحت پوشش خود قرار دادند. بنابراین همینک این خیریه  پنج خانواده تحت پوشش دارد. این خانواده‌ها در زمینه سر زدن و احوالپرسی، کمک‌های یدی،  پرداخت قبوض، پر کردن کپسول گاز، سرویس کولر، توزیع سبدهای حمایتی و… توسط بچه‌ها مورد حمایت قرار می گیرند.
2) همکاری یک گروه دانشجویی با بچه‌های خیریه مهربانی: یک گروه دانشجویی که قصد توزیع سبد غذایی ماه مبارک رمضان جهت خانواده‌های نیازمند داشتند، با همکاری بچه‌های خیریه کلاس جمکران، این سبدها را به دست سه خانواده تحت پوشش خیریه منادیان مهربانی رساندند.
3) خیریه منادیان مهربانی کلاس شهر قائم هم تشکیل شد. بچه ها همینک در مرحله شناسایی افراد سالخورده‌ی تنها و نیازمند هستند.
4) اردیبهشت ماه سه نوبت کرایه سالن فوتسال داشتیم.