بسمه تعالی

کلاس های آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی ( ۷-۱۱)، (۱۲-۱۵) و (۱۶-۲۲) تشکیل شده است که تعداد آنها بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر در هر هفته متغیر هستند. این کلاس ها هر هفته یک جلسه برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:

۱) قرآن و معارف اسلامی (۴۵ دقیقه)

۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (۴۵دقیقه)

کلاسهای  مهتاب (ویژه دختران)

کلاس های مهتاب در ۸ کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح (مهتاب ۱-۷-۴) و عصر (مهتاب ۲-۳-۵-۸) برگزار می شوند. این کلاس ها در پنج مکان، جمکران، خیابان شهرقائم،خیابان کلهری،خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین ۱۳۰-۱۴۰ نفر متغیر می باشند.

انس با قرآن و اهل بیت (۷-۱۱ سال)

این ماه در بخش روخوانی؛  سوره قریش، ماعون قرائت شد. همچنین توضیحاتی پیرامون محرم و وقایع آن همراه با نقاشی با موضوع محرم وحضرت رقیه داده شد. همچنین چند سرگرمی از کتاب سرگرمی قرآنی اجرا گردید.

انس با قرآن و اهل بیت (۱۲-۱۵ سال)

آیاتی از سوره نوح (20-28) ، سوره جن (6-16) و سوره قیامت تلاوت شد. پیرامون مباحث گذشته مرور شد. همچنین موضوعات: ابتلایات و دلایل آن، ویژگی امام حسین و یارانشان  به همراه ذکر روایات، داستان مورد بررسی قرار گرفت.

انس با قرآن و اهل بیت (۱۶-۲۲ سال)

در بخش انس با قرآن کریم تا  آیات 163سوره بقره تلاوت شد.

بخش مهارت های اجتماعی

این ماه در اکثر جلسات موضوع جرأت ورزی ، قاطعیت و کنترل ارتباط پرخشگرانه به روش اجرای نمایش، سبک سوال و ..آموزش داده شد. در برخی از کلاس ها هم راههای کنترل خشم با توجه به اینکه هنوز بچه ها نتواستند این مطالب را در هنگام عصبانیت عملی کنند تکرار گردید.

 اخبار مهر ماه کلاسهای مهتاب

1-به مناسبت مقرون شدن باماه محرم در 15 دقیقه آخر جلسات مهتاب مراسم عزاداری یا خواندن زیارت عاشورا توسط بچه ها انجام و در برخی از کلاس های بچه ها نذری داده شد.

2-فصل چهارم نشریه ماه که توسط بچه ها گردآوری و تنظیم شده است، منتشر شد. برای مشاهده نشریه کلیک کنید.

3- کلاس مهتاب 8 در امامزاده شاه ابراهیم در این ماه به علت نامناسب بودن مکان و مرخصی مربی برگزار نشد.

کلاسهای آفتاب (ویژه پسران)

بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) دو کلاس برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین ۱۱ تا ۱۵ سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر ۳۰ نفر می باشند.

کلاس آفتاب ۱ (جمکران):

جمعه صبح ها حدود 15 نفر از بچه‌های مقطع راهنمایی در این جلسه حاضر می‌شوند. جلسه قرائت قرآن کریم و  تمرین قواعد روخوانی تشکیل می‌شود و بعد از آن ضمن پذیرایی در مورد موضوعی کاربردی در زندگی با بچه‌ها گفتگو صورت می گیرد. بعد از کلاس هم برنامه سرگرمی و ورزش برقرار است.

در سه جلسه از این ماه مراسم عزاداری و نوحه خوانی با مسؤلیت خود بچه‌ها برقرار بود و از هفته گذشته بخش مهارت‌های اجتماعی (موضوع: خودشناسی) هم به برنامه‌های کلاس اضافه شد.

کلاس آفتاب ۲ (شهرقائم):

پنجشنبه ها با اقامه نماز جماعت ظهر کلاس شروع می شود. بعد از نماز برنامه تلاوت قرآن کریم و برنامه قرآنی و سرگرمی برگزار می شود و در پایان هم برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی  یا مسابقه هست. دو جلسه ابتدای ماه جهت سفر مربی تعطیل بود. از این ماه بخش مهارت‌های اجتماعی (موضوع: خودشناسی) هم جزو برنامه‌ها قرار گرفت.

جلسه بچه‌های آفتاب 3 (نیروگاه):

این جلسات بصورت آزمایشی جمعه صبح ها در این منطقه جهت مقطع راهنمایی برگزار شد و امیدواریم که تثبیت شود. حدود 8 نفر از بچه ها حضور پیدا کردند و در این جلسات ضمن پرداختن به قرائت و مفاهیم سوره مبارکه نبأ، برنامه کتابخوانی هم داشتیم به همراه پذیرایی صورت گرفت. و در انتها برنامه‌های سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و…

جلسه بچه‌های آفتاب 4 (نیروگاه):

این جلسات هم بصورت آزمایشی جمعه صبح ها در این منطقه جهت مقطع دبستان با حضور 6 نفر از بچه‌ها برگزار شد. در این جلسات محوریت، گفتگو و کتابخوانی جمعی بود، به همراه پذیرایی و در انتها برنامه‌های سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و…

جلسه بچه‌های آفتاب 5 (جمکران):

این جلسات هم بصورت آزمایشی پنجشنبه ها با حضور 4 نفر از بچه‌ها برگزار شد. در این جلسات هم محوریت ،گفتگو و کتابخوانی جمعی بود به همراه پذیرایی و در انتها برنامه‌های سرگرمی مثل فوتبال، پانتومیم و…

اخبار مهر ماه کلاسهای آفتاب

1- شروع اجرای برنامه‌های آموزشی یک ساله موسسه در دو بخش انس با قرآن، اهل بیت (ع) و مهارت‌های اجتماعی با محوریت کتب و جزوات تعیین شده.

2- یک جلسه برنامه استخر داشتیم و قرار شد در برنامه های استخر بعدی فقط بچه هایی که منظم در کلاسها شرکت می کنند دعوت شوند.

3- تشکیل دو جلسه نیروگاه در بوستان علوی.

4- ادامه فعالیت خیریه‌ی مناديان مهربانی بچه‌های جمکران.