تصمیم بنیان گذار شرکت مایکروسافت برای بخشش ثروت هنگفت خود به یک بنیاد خیریه بعد از مرگش، با حمایت فرزندان او همراه شده است.

بیل گیتسِ 60 ساله که با دارایی هایی به ارزش بیش از 90 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است، می گوید فرزندانش به تصمیم او برای کمک به فقرا «افتخار» می کنند.

گیتس ادامه داد: «این پول صرف کمک به فقرا می شود. آنها (فرزندان او) از این موضوع مطلع هستند و به آن افتخار می کنند. آنها با ما سفر می کنند تا کارهایی را که انجام می شود، ببینند».

ثروتمندترین فرد جهان افزود به جای بخشش سپرده های چند میلیارد دلاری به فرزندانش، آنها را با «آموزش فراوان» برای شروع حرفۀ خود آماده می کند.

وی خاطر نشان کرد: «فرزندانم آموزش فراوان خواهند دید و مقداری سرمایه (از او) خواهند گرفت تا هرگز بی پول نشوند».

بنیان گذار شرکت مایکروسافت با اشاره به اینکه فرزندانش باید شغلی را برای خود در پیش بگیرند، خاطرنشان کرد: «قراردادن ثروت هنگفت در اختیار فرزندان، لطف نیست. این کار تمام فعالیت هایی که آنها ممکن است برای خلق مسیر (زندگی) خود انجام دهند، مختل می کند».

بیل گیتس و ملیندا، همسر 52 ساله اش، سه فرزند به نام های جنیفر، روی و فیبی دارند.

سه فرزند بیل گیتس ثروتمندترین مرد دنیا تا ۱٤سالگی حق داشتن موبایل نداشتند! آنها حق تماشای تلویزیون در شب را نداشتند و باید شب ها زود میخوابیدند!

جنیفر 20 ساله در حال حاضر سال دوم تحصیلات خود را در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا سپری می کند.

روی 17 ساله و فیبی 14 ساله نیز دانش آموز هستند و به همراه والدین شان در حومۀ شهر سیاتل امریکا زندگی می کنند.

بیل گیتس تنها بخش کوچکی از ثروتش را به فرزندان خود می بخشد و مابقی آن به سازمان خیریۀ آنها موسوم به «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اختصاص می یابد.

این بنیاد به پروژه های بهداشتی و آموزشی در سراسر جهان کمک مالی می کند.

منبع: وب سایت خبری دمادم

– بنیاد بیل و ملیندا گیتس بزرگ‌ترین انستیتو خیریه در جهان است. هدف‌های اصلی بنیانگذاری این بنیاد افزایش تندرستی و کاهش تهی‌دستی بسیار بالا در گستره جهان می باشد.