کلاس های مهتاب (ویژه دختر خانمها)
کلاس های مهتاب در سه مقطع سنی ( 7-11)، (11-15) و (16-22) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 120 تا 125 نفر در هر هفته متغیر هستند.

 محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:
1) قرآن و معارف اسلامی
22) آموزش مهارت های اجتماعی (خود آگاهی ،احساسات و…)

موضوعات آموزشی گروه سنی 15-21 سال:
بخش معارف اسلامي: سوره بقره تا آیه 45 تلاوت شد. همچنين پیرامون نکات مهم آیات تلاوت شده به همراه ذکر روایات و داستان، بحث و بررسی بين بچه ها صورت گرفت. این ماه بخشي از كلاس به درس احکام و پاسخ به سوالات شرعي بچه ها با حضور خانم نوباغی اختصاص يافت.

بخش مهارت های اجتماعی: موضوع آشنایی با 4 احساس اصلی شادی، غم، ترس و خشم مطرح گرديد و توضیح مختصری پیرامون هر یک داده شد.

موضوعات آموزشی گروه سنی 11-15 سال:
بخش معارف اسلامي: آیاتی از سوره لقمان (کلاس مهتاب 4)، حجرات (مهتاب 6) و ملک (تا آیه 28 مهتاب 1) توسط بچه ها تلاوت شد و پیرامون نکات مهم سوره های تلاوت شده (دقت و تفکر در موجودات هستی مانند آسمان، زمین، اعتراف کافران در قیامت و بیان دلیل بدبختی کافران از زبان خودشان و…) ذکر روایات، داستان و خاطره بچه ها از این موضوعات توسط بچه ها بحث و بررسي قرار گرفت. همچنین مباحثی پیرامون غیبت امام زمان (عج) و علایم ظهور مطرح گرديد.

بخش مهارت های اجتماعی: موضوع آشنایی با 4 احساس اصلی شادی، غم، ترس و خشم به روش تصویری و نقاشی توسط بچه ها انجام شد.

موضوعات آموزشی گروه سنی 7-11 سال:
بخش معارف اسلامي: روخوانی چند آیه از سور مزمل، شمس و لیل توسط بچه ها انجام شد. همچنین آیات حفظ شده در جلسات قبلی و موضوعات آیات گذشته مرور گرديد. در اين بخش پیرامون موضوعات صبر و استقامت و معرفی حضرت زینب (س) به عنوان الگوی صبر و ویژگی های آن حضرت، فواید ورزش، خاطره از یک شهید، شعر و داستان (قصه های خوب ج 4 ) بچه ها صحبت كردند.

بخش مهارت های اجتماعی: با موضوع احساسات اصلی شادی، غم، ترس و خشم به صورت نقاشی توسط بچه ها و خواندن داستان و تشخیص انواع احساسات ارایه شد.

اخبار آبان ماه کلاس های مهتاب
1) این ماه با مصادف شدن ایام صفر در کلاس های مهتاب زیارت عاشورا، روضه خوانی، مداحی و نذری برگزار شد.
2) جلسه مربیان با حضور خانم دکتر معلمی با موضوع احساسات تبیین شد.
3) بچه های کلاس مهتاب 4 به همراه مادران و با حضور مربیان در برنامه عزاداری حرم حضرت معصومه (س) شرکت کردند.

تغذیه آبان ماه
تغذیه این ماه تخم مرغ و گوجه فرنگی، عدسی، ساندویچ فلافل، حلوا خرمایی، شیر، چای و کیک و میوه که به صورت دورهمی سر سفره پذیرایی شد.

کلاس های آفتاب (ویژه آقا پسرها )
صبح های جمعه دور هم جمع می‌شویم. بعد از گپ و احوالپرسی؛ مسئول جلسه قرآن که یکی از بچه‌هاست جلسه را تشکیل داده و مشغول قرائت قرآن کریم و تمرین قواعد روخوانی با محوریت کتاب آقای علی قاسمی می شویم.

در ادامه با جمع آوری قرآن ها، مسئول بخش کتابخوانی، کتاب های “محمد مثل گل بود” را می آورد و ضمن پذیرایی با کمک بچه ها مشغول خواندن یک یا دو موضوع از کتاب می شویم و در مورد هر موضوع بین بچه‌ها تبادل نظر صورت می‌گیرد.

در این ماه موضوعات زیر را خواندیم:
– چرا باید در کارهایمان مشورت کنیم؟
– چرا باید کار کنیم؟
– چرا باید در سختی ها صبور باشیم ؟
– چرا باید به دیگران سلام کنیم؟
– چرا باید به هم دست بدهیم؟
– چرا باید در کارهای خانه کمک کنیم؟

بعد از کلاس هم با مسئولیت دو نفر از بچه ها مسابقه پرتاب دارت و فوتبال داشتیم.