با سلام

این روایتی واقعی که پایان آن سه روز پیش مصادف با ایام فاطمیه رقم خورد.

راوی چون در ریز وقایع و اتفاقات قرار داشت و از نزدیک شاهد همه جزییات بود؛ تصمیم به بیان آن گرفت تا همه ما ببینیم خداوند چگونه یک عمل غیر ممکن را ممکن میکند.

دختر بچه ای ۱۲ ساله و یتیم که تحت پوشش خیریه مهرامام هادی ع میباشد به نام فاطمه در بیمارستان خرمی قم به علت بیماری قلبی بستری است؛ پزشکان از وی قطع امید کرده و تنها راه نجات وی را عمل پیوند قلب میدانند. قلب دخترک در حال از کار افتادن است و پزشکان اذعان میدارند که به محض خونریزی از بینی و دهان نهایتا یک یا دو روز دیگر در قید حیات است. جناب آقای دکترارجمند نیا پزشک بیمارستان قم دائما و با تلاش فراوان مسئله را با دیگر همکارانشان در گروههای اجتماعی در میان گذاشته تا بتواند راهی برای نجات دخترک پیدا کند؛ اما همه به همان نتیجه اول میرسند؛ در این بین مورد به اطلاع آقای محقق مدیر خیریه امام هادی ع هم میرسد؛ ایشان با دوستان خود در تهران تماس گرفته و درخواست پیگیری و کمک مینماید و گروه دوستان خود در تهران را به جناب دکتر ارجمند نیا مرتبط مینماید. در همین حین فاطمه به خونریزی افتاده و همه کار را تمام شده میدانند و حتی در بیمارستان به مادر فاطمه توصیه میگردد که دیگر هزینه ای انجام نگیرد چون کار از کار گذشته است؛ نمایندگان موسسه در تهران اعلام آمادگی میکنند که کودک را با همین وضعیت با توکل به خدا و امام زمان ع تحویل بگیرند. دخترک بیجان با آمبولانس و با هماهنگی دکتر ارجمند نیا به بیمارستان امام خمینی اعزام میگردد؛ در بیمارستان امام خمینی از بستری کردن دخترک سر باز زده و قبول مسئولیت نمیکنند و حتی کشمکشی بین تکنسین آمبولانس و پرسنل اور‍‍‍‍ژانس در گرفته که مسئولیت جان دخترک به گردن دیگری نیفتد. در این بین تنها کسی که هرکاری از دستش بر آمد انجام داد جناب آقای دکترمولی زاده بود و گروه را که شامل پهلوان صادق حریری و همسر مهربان و مومنه ایشان خانم نسیم موسیوند و مادر فاطمه و پیکر بیجان فاطمه بودند را به سمت بیمارستان قلب شهید رجایی هدایت و به جناب آقای دکتر سید محمد دلیلی جراح بیمارستان قلب معرفی نمودند.

از اینجا به بعد واقعا مشکلات شروع شد چه از نظر حقوقی و چه از لحاظ مالی. اما غافل از اینکه بیمارستان قلب شهید رجایی یکی از ایستگاههای فرشتگان خداوند روی زمین است.

از نظر حقوقی قیم فاطمه پدربزرگ ایشان میباشد که وی در افغانستان ساکن است و هیچ کس نمیتواند اجازه عمل را امضا کند و از نظر مالی که لطفا براورد کنید ویزیت یک متخصص چقدر است و برای اتباع بیگانه رقمی بسیار بالاتر است؛ تا میزان کارهایی که انجام شد را خود بسنجید.

به دلیل اینکه حق مطلب دراین دو سال را نمیتوان به طور کامل بیان نمود فقط به شرح درصدی از کارهای انجام گرفته توسط افراد ذیل بسنده کرده و بابت از قلم افتادن بعضی اسامی حلالیت میطلبیم.

اقدامات درمانی و پزشکی

۱-جناب آقای دکتر دلیلی ۳ بار عمل آنژیوگرافی و ۲ بار ای پی اس و دوبار ابیلیشن و دوسال ویزیت بدون دریافت هیچگونه حق الزحمه و وجهی بابت آن.

۲-سرکار خانم میرمحسنی ریاست اداره مددکاری بیمارستان شهید رجایی که قدیس وار با تمام وجود و توان از ارايه تخفیفهای مالی دفاع نموده و سنگ تمام گذاشتند.

۳-دکتر علی صادقپور جراح معروف کشور که بعد از جواب ندادن عملهای بالا و تشکیل کمیسیون پزشکی تصمیم به عمل قلب باز نمودند.

۴-کارکنان دفتر مددکاری که در تمام مراحل کمک نموده و با روی خوش همیشه یاور گروه بودند.

۵-جناب آقای دکتر افتخاری ریاست محترم بیمارستان شهید رجایی که واقعا در سکوت؛ نشان لیاقت از خداوند گرفتند. زیرا از هیچگونه کمک و مساعدتی مضایقه نفرمودند.

کمکهای مالی:

در عین کمکهای مذکور حداقل هزینه های بیمارستانی را میبایست پرداخت نمود که واقعا اگر یاری افراد ذیل نبود کمر هیچکس یارای این بار سنگین را نداشت:

۱- خیریه مهر امام هادی(علیه السلام)

۲- صادق حریری و همسر ایشان که در این دوسال از فاطمه همانند فرزند خود نگهداری کردند.

۳-محمد حسین درویش (از نیکوکاران بنام و بزرگ).

۴-مبین صادقی (جزو افراد متقی و سلیم النفس).

۵-سید غلامرضا حسینی قهرودی (خیر مدرسه ساز و حامی ایتام).

۶-علی اسدالهی( حامی ایتام).

۷-همسرجناب آقای حسین معماری که زحمت هزینه داروهای ماهیانه و گرانقیمت فاطمه را کشیدند.

فاطمه اکنون به لطف پروردگار و همت فرشتگان فوق الذکر مانند بقیه همسالان خود مدرسه رفته و زندگی با قلب سالمی را تجربه میکند. قابل ذکر است خارج از وظایف ذاتی موسسه که نگهداری ایتام و رسیدگی به امور فرهنگی و تحصیلی آنهاست و خانه سازی برای افراد کم بضاعت؛ این دهمین پروژه درمانی موسسه خیریه امام هادی(علیه السلام) بود.

عزیزان اگر هنوز ما دچار بلایای آسمانی نظیر زلزله و … نمیشویم به این دلیل است که هنوز در بین ما فرشتگانی در کسوتهای مختلف و اوتاد زمانه زندگی میکنند. آنها مرحله تقوی را رد کرده و به اخلاص رسیده اند.

تمامی اسناد و مدارک و دستخطها در دفتر موسسه امام هادی ع موجود بوده و قابل دسترسی است.

درا ینجا از همه عزیزانی که با کمک های مالی و یا اجرایی خود باعث جان دوباره در کالبد فاطمه خانم شدند تشکر می شود. لازم به ذکر است که هزینه درمان فاطمه خانم 250میلیون تومان براورد شده بود که با همکاری پزشکان و بیمارستان این هزینه به حدود 55 میلیون تومان تقلیل یافت.

برای سلامتی این عزیزان و خانواده محترمشان سه صلوات فرستاده و از خصلتهای ناب انسانیشان برای همه بگوییم.

خدایا من راوی را ببخش از اینکه زبان قاصری داشتم در بیان عظمت تو و گذشت این انسانها و به خود میبالم برای هموطن بودن با این انسانها.

السلام علیک یا صاحب الزمان ادرکنی