گزارش مراسم عزاداری برای بچه های كلاسهای مهتاب به مناسبت ایام رحلت پیامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع):

مراسم عزاداری روز 28 صفر  در ساختمان جمكران موسسه برگزار گردید. در این مراسم 130 نفر از بچه های كلاسهای مهتاب از مناطق مختلف شهر قم بوسیله سرویس به ساختمان كلاسها در جمكران  دعوت شدند. این مراسم از ساعت سه بعد از ظهر تا ساعت هفت بطول انجامید.

ما از ساعت 1 بعد از ظهر به همراه تیم اجرایی مراسم كه از بچه های كلاسهای جمكران بودند به محل برگزاری مراسم برای انجام مقدمات رفتیم. (البته از دو روز قبل بچه ها  برای آماده کردن سالن، نصب احادیث پیامبر(ص) و امام رضا(ع) و… در دفتر جمکران اقدامات خود را انجام داده بودند.)

رویكرد موسسه در اجرای مراسمات این است كه  اغلب كارها توسط خود بچه ها انجام شود. هر دو یا سه نفر مسئول انجام كاری بودند. انتظامات، عکاس، مسئولین پذیرایی، مسئولین آماده کردن و ریختن چای، مسئولین چیدن سفره و شام و….

با هماهنگی که از قبل انجام گرفته بود از حدود ساعت 3 بچه های کلاس ها همراه با مربیان یکی پس از دیگری می رسیدند و با راهنمایی و خوش آمد گویی انتظامات در جای مناسب می نشستند و گروه پذیرایی با کیک وچای از ایشان پذیرایی می کردند. فضای سالن و جوایز روی میزِ سخنران توجه بچه ها را به خود جلب می‌کرد.

سر و صدا و شور و هیجان در سالن پیچیده بود که با قرائت دعای توسل توسط یکی از بچه ها سکوت برپا شد. فقط گاه به گاهی صدای زیبای «یاوجیهاً عندالله اشفع لناعند الله » بچه ها به گوش می رسید.

با اتمام دعای توسل، ساعت 3:30 سخنران موضوع صحبت را آغاز کردند. در ابتدا سخنران توضیح داد که: این جوایز برای پاسخ دهندگان به سؤالاتی است که بعد از سخنرانی از شما پرسیده می شود. بعد از پایان سخنرانی به 5 نفر از بچه ها جایزه داده شد.

ساعت 4:30 است بعد از کمی استراحت وچیدن مهر توسط مسئولین نماز، بچه ها و مربیان آماده اقامه نماز شدند، البته در زمان استراحت هر کس وضو نداشت، وضو گرفت.

سفره توسط مسئولین شام در طبقه پایین که منزل یکی از بچه ها است چیده شد(قبل از نماز) و پس از اتمام نماز شام سرو شد.

با فرا رسیدن زمان آمدن سرویس ها بچه ها با مربیان خود به خانه برگشتند. بچه ها خیلی خوشحال بودند و تشکر می کردند.

به اشتراک بگذارید