بسمه تعالی

جلسات آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی (۱۲- ۷)، (۱۶- ۱۲) و (۲۱- ۱۶) تشکیل می شود که تعداد بچه ها بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در هر هفته متغیر هستند. این جلسات هر هفته یک بار برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این جلسات شامل دو بخش می باشد:
۱) قرآن و معارف اسلامی (۴۵ دقیقه)
۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (۴۵ دقیقه)

 

گزارش مهر و آبان ماه جلسات مهتاب
جلسات مهتاب در ۸ کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح وعصر برگزار می شوند که در سه مقطع سنی ۷-۱۲ سال، ۱۲-۱۶ سال و ۱۶-۲۳ سال رده بندی شده است. این جلسات در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم، خیابان کلهری، خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. محتوای درسی جلسات مهتاب در بردارنده دو بخش: الف) انس با قرآن و اهل بیت ع و ب) مهارت های زندگی (هوش هیجانی) است.

محتوای آموزشی بخش انس با قرآن و اهل بیت ع که به شرح زیر می باشد:
مقطع سنی۱۶-۲۱: قرائت سوره آل عمران و کتاب تفسیر نمونه
مقطع سنی ۱۳- ۱۵: قرائت جزء ۲۸، کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی
مقطع سنی ۷-۱۲: قرائت جزء ۳۰، کتاب ۹۲ درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)، کتابک مدرسه آداب، کتاب با قاصدک و کتاب پندهای پدرانه.

گزارش جلسات کلاسهای مهتاب
مقطع سنی ۱۶-۲۳ سال:  در این ماه آیات 70-90 سوره نساء تلاوت شد و بخشی ازخطبه متقین تدریس و زمانی هم به پاسخ گویی سوالات بچه ها اختصاص یافت. لازم به ذکر است به دلیل تعمیرات در ساختمان محل برگزاری در مهر ماه دو جلسه کلاس برگزار شد.

مقطع سنی ۱۲-۱۶: در بخش روخوانی سوره یس تا آیات 21 قرائت شد. کلاس مهتاب 8 آیات پایانی سوره انشقاق تلاوت و سوره مطففین به اتمام رسید. در این ماه موضوعات اهمیت هدیه دادن و فواید آن، آزار و اذیت نرساندن به دیگران با شیوه های مختلف و ذکر مصادیق آن در زندگی روز مره و… از کتاب فرهنگنامه سبک زندگی بیان و مورد بررسی قرار گرفت.

مقطع سنی ۷-۱۲: سوره عصر و همزه تلاوت شد و معنای آن برای بچه ها بیان گردید. همچنین موضوعاتی از قبیل چگونگی مراقبت از مریض، کمک به دیگران بدون توقع ومنت، بیان برخی از ویژگی های پیامبر اسلام (ص) … برای بچه ها در قالب کلاس، ورزش و انجام بازی بیان گردید.

اخبار مهر و آبان ماه جلسات مهتاب
1) برگزاری جشن به مناسبت اعیاد ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ 23 آبان ماه. گزارش کامل این جشن را می توانید اینجا مشاهده کنید.
2) برگزاری جلسه آگاهی افزایی شبکه های اجتماعی و بررسی اعتیاد مدرن جوامع امروزی و بیان راهکار وتست اعتیاد  توسط کارشناس آقای بخشیان در جلسات مهتاب 1 و 2

 

گزارش مهر و آبان ماه جلسات آفتاب (آقا پسرها)
بچه‌های آفتاب ١:

زمان: ساعت 8:30 الی ١١ صبح جمعه‌ها.
مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود ١۵ نفر ـ مقطع راهنمایی
برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ، پانتومیم و… ).
به علت مشغله مربی و همچنین تعمیرات ساختمان جلسات منظم تشکیل نشد و بچه‌ها بیشتر در قالب استخر، پارک و شرکت در جشن های ربیع الأول چند نوبت دور هم جمع شدند و با مربی جدید آشنا شدند. البته تعمیرات ساختمان تمام شده و ان شاء الله جلسات با مربی جدید ادامه خواهد یافت.

بچه‌های آفتاب ٢:
زمان: بعد از نماز ظهر پنجشنبه‌ها.
مکان: حسینیه‌ای در شهرقائم قم.
تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود ١٠ نفر ـ مقطع راهنمایی
برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی یا موضوعات مناسبتی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، بازی‌های فکری و… )

بچه‌های آفتاب ٣:
زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
مکان: نیروگاه
تعداد و رده سنی بچه‌ها: ۵ نفر ـ مقطع راهنمایی
جلسات نیروگاه به علت فقدان مکان مناسب، تعطیل بود. البته بچه ها چند نوبت در برنامه‌هایی مثل مناسبتهای ماه ربیع الأول شرکت کردند. الحمدلله برای مکان مناسبی گفتگو صورت گرفته و بزودی جلسات ادامه خواهد یافت.

بچه‌های آفتاب ۴:
زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
مکان: نیروگاه
تعداد و رده سنی بچه‌ها: 7 نفر ـ مقطع ابتدایی.
جلسات نیروگاه به علت فقدان مکان مناسب، تعطیل بود. البته بچه ها چند نوبت در برنامه‌هایی مثل مناسبتهای ماه ربیع الأول شرکت کردند. الحمدلله برای مکان مناسبی گفتگو صورت گرفته و بزودی جلسات ادامه خواهد یافت.

جلسه بچه‌های آفتاب ۵:
زمان: ساعت ١٢ الی ١۴ پنجشنبه‌ها.
مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
تعداد و رده سنی بچه‌ها: ١۵ نفر ـ مقطع ابتدایی.
برنامه‌ها: انس با قرآن و اهل بیت ع ـ گفتگوها و جلسات مناسبت محور ـ پذیرایی و سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ و پانتومیم و… )
به علت مشغله مربی و همچنین تعمیرات ساختمان جلسات منظم تشکیل نشد و بچه‌ها بیشتر در قالب پارک رفتن و شرکت در جشن های ربیع الأول چند نوبت دور هم جمع شدند و با مربی جدید آشنا شدند. البته تعمیرات ساختمان تمام شده است.