تحقيقات يک دانشمند ژاپني نشان مي دهد آب زمزم در مکه مکرمه ويژگي منحصر به فردي دارد که درهيچ يک از آب هاي جهان يافت نمي شود. به گزارش شبکه تلويزيوني العالم ؛ دکتر ماسارو يموتو افزود نتايج تحقيقات با استفاده از فن آوري نانو نشان مي دهد با افزودن يک قطره آب زمزم به هزار قطره آب معمولي ، خواص آب زمزم در آب معمولي ايجاد مي شود.

 

اين دانشمند ژاپني تاکيد کرد با استفاده از فن آوري نانو نتوانسته است هيچ يک از خواص آب زمزم را تغيير دهد. به گفته اين محقق ژاپني ، علت تغيير نيافتن خواص آب زمزم با استفاده از فن آوري نانو مشخص نشده است. وي که پايه گذار نظريه تبلور ذرات آب است، همچنين مي گويد جمله “بسم الله الرحمن الرحيم” که در قرآن کريم وجود دارد و مسلمانان آن را در ابتداي کارهاي خود يا در هنگام غذاخوردن و يا موقع خواب بر زبان مي آورند، تأثير عجيبي بر بلورهاي آب دارد. وي مي افزايد زماني که بسم الله الرحمن الرحيم گفته مي شود، تغييرات عجيبي در بلورهاي آب رخ داده و آنها بسيار زيباتر مي شوند، لذا مي توان با گذاشتن کاستي از تلاوت قرآن کريم در کنار آب، آن را زيباتر و با صفاتر نمود. چاه زمزم در نزديکي مقام ابراهيم و در هجده متري کعبه، در زيرزمين واقع است و آب آن توسط پمپ از طريق لوله کشي به زائرين مي‌رسد.

چاه زمزم از ديگر آثار مسجد الحرام است که با نامهاي چاه اسماعيل، حفيرة عبدالمطلب، شفاء سُقم، عافيه، مَيمونه، طُعم، بَرکة، بَرّة ، شناخته مي‌شود. اين چاه در قسمت شرقي مسجدالحرام قرار دارد و همانند ديگر مشاهد حج، از آثار ابراهيم، اسماعيل و هاجر است. بر اساس متن قرآن، پس از آنکه ابراهيم ، همسر و فرزندش را ترک کرد، تشنگي بر آنها چيره شد، هاجر به دنبال آب ميان صفا و مروه دويد سرانجام جبرئيل بال و يا پاشنه پاي خود را بر زمين کوفت و زمزم جوشيد، براي حفظ جان اسماعيل و هاجر پديد آورد. پس از مدتي آثار چاه از ميان رفت تا آن که عبدالمطلب بار ديگر آن را حفر نمود و از آن زمان تا کنون حاجيان از اين آب بهره‏مند مي‏شوند.

در توسعه اخير سالن‏هاي جداگانه‏اي براي زائران از شيرهاي آبي که در آنجا نصب شده و نيز از ظرف‏هاي ويژه‏اي که در نقاط مختلف مسجد الحرام از آب زمزم پر مي‏شود استفاده مي‏کنند. اين چاه در آغاز، منبع تأمين آب مکه بود و پس از آن چاه‌هاي ديگري در مکه و اطراف آن ايجاد شد. مردم براي اين چاه تقدس بسيار قائل بودند. وجود اين چاه و اهميت آن براي مردم مکه سبب شده بود تا در قريش منصب «سقايت» به وجود آيد. اين منصب در اوان ظهور اسلام، در دست عباس عموي محمد بود. در روايات اهل بيت، نوشيدن از آب زمزم سفارش شده و همه مسلمانان به متبرک بودن آن باور دارند.

به اشتراک بگذارید