بسمه تعالی

کلاس های آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی ( 7-11)، (12-15) و (16-22) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 160 تا 170 نفر در هر هفته متغیر هستند. این کلاس ها هر هفته یک جلسه برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:

1) قرآن و معارف اسلامی (45 دقیقه)

2) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی ،احساسات و…) (45دقیقه)

  کلاسهای  مهتاب (ویژه دختران)

کلاس های مهتاب در 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح (مهتاب 1-7-4) و عصر (مهتاب 2-3-5-8) برگزار می شوند. این کلاس ها در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم،خیابان کلهری،خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین 130-140 نفر متغیر میباشند.

انس با قرآن و اهلبیت (7-11 سال)

در بخش روخوانی قرآن ؛ابتدا با همخوانی سوره حمد ،توحید،تکویرو پرسش از سوره های  حفظ شده کلاس آغازو در ادامه  روایات(از کتاب پند های پدرانه)به همراه داستان بیان گردید…

انس با قرآن و اهلبیت (12-15 سال)

در بخش روخوانی، آیاتی  از سوره ملک (30-23) و سوره نوح(1-6)(20-28) تلاوت شد. همچنین مربیان با همراهی بچه ها مباحث گذشته را  مرور کردند و سپس موضوعات علم الهی ،عجله نکردن ،چشم ونگاه ،انواع اجل انسان حق الناس ولزوم تعیین هدف در کارها  همراه ذکر روایات و داستان مطالبی  بیان گردید.

انس با قرآن و اهلبیت (16-22 سال)

در بخش انس با قرآن کریم آیات 118-129 سوره بقره تلاوت شد. همچنین دعا حضرت ابراهیم و اسماعیل در مورد شهر مکه توسط بچه ها با همراهی مربیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بخشی از احکام نماز نیز برای بچه ها بیان گردید.

بخش مهارت های اجتماعی

این ماه دراکثر کلاس ها موضوع جرأت ورزی وقاطعیت ( در بخش حقوق ما و مسولیت دیگران) ، ارتباط منفعلانه و.. به روش اجرای نمایش، سبک سوال و ..آموزش داده شد.

 اخبارمرداد ماه کلاسهای مهتاب

1-      به مناسبت میلاد امام رضا (ع ) و میلاد حضرت معصومه (س ) جشن روز دختر در بعضی از کلاس ها برپا شد و هدایایی به بچه ها اهدا گردید.

2-       ده نفر از بچه های کلاس مهتاب 2  در نمایش تاتر در فرهنگ سرای جوان (خانه نمایش ماه ) به همراه یکی از خیرین شرکت کردند.

3-      ادامه اولین دوره مقدماتی آموزش مهارت های مالی با کمک اقای مهندس اسماعیلیان برای دو گروه سنی از بچه ها برگزار شد.

4-       این ماه یک کلاس جدید برای بچه های 7-11سال در جمکران برگزارشد که مربی آن یکی از بچه های مهتاب 2 می باشد.

کلاسهای آفتاب (ویژه پسران)

بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) دو کلاس برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین 11 تا 15 سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر 30 نفر می باشند.

کلاس آفتاب 1 (جمکران):

   جمعه ها ساعت 9 صبح ساختمان جمکران شاهد حضور حدود 15 نفر از بچه‌هاست. بعد از گپ و احوالپرسی؛ جلسه قرائت قرآن کریم و  تمرین قواعد روخوانی تشکیل می‌شود.

   بعد از جلسه قرآن ضمن پذیرایی در مورد موضوعی کاربردی در زندگی با بچه‌ها گفتگو صورت میگیرد.

   بعد از کلاس هم برنامه سرگرمی و ورزش برقرار است.

 کلاس آفتاب 2 (شهرقائم):

پنجشنبه ها با اقامه نماز جماعت ظهر کلاس شروع می شود. بعد از نماز برنامه تلاوت قرآن کریم و برنامه قرآنی و سرگرمی برگزار می شود و در پایان هم برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی  یا مسابقه هست. این ماه یک جلسه بعلت امتحانات مربی تشکیل نشد.

اخبار مرداد ماه کلاسهای آفتاب

    1- خیریه منادیان مهربان(بچه های کلاس جمکران) که از افراد پیر و از کار افتاده حمایت می کند و با شناسایی این بزرگواران کمکهای مالی مانند خرید نان  پر کردن کپسول گاز و.. را انجام مید هد در حال حاضر  5 خانواده را تحت نظارت و حمایت خود دارد.

2- چند جلسه سالن فوتبال و استخر برای بچه ها تدارک دیده شده و قراردادی هم با یکی از سالن ها منعقد شد که تا آخر تابستان هر هفته شنبه ها برنامه فوتبال داخل سالن برقرار می  باشد.

به اشتراک بگذارید