بسمه تعالی

کلاس های آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی ( 7-11)، (12-15) و (16-22) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 160 تا 170 نفر در هر هفته متغیر هستند. این کلاس ها هر هفته یک جلسه برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این کلاس ها شامل دو بخش می باشد:
1) قرآن و معارف اسلامی (45 دقیقه)
2) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی ،احساسات و…) (45دقیقه)

  کلاسهای  مهتاب (ویژه دختران)
کلاس های مهتاب در 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح (مهتاب 1-7-4) و عصر (مهتاب 2-3-5-8) برگزار می شوند. این کلاس ها در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم،خیابان کلهری،خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین 130-140 نفر متغیر میباشند.

انس با قرآن و اهلبیت (7-11 سال)
در بخش روخوانی قرآن، بچه ها با همخوانی سوره حمد، توحید و همزه را تلاوت کردند. در ادامه پیرامون موضوع اسراف، آثار و بدیهای آن با بچه ها صحبت شد و هر کس با مثالی بد بودن آن را یاداور گردید. همچنین روایت (پندهای پدرانه)، داستان شعر و حل جدول برای بچه ها اجرا گردید.

انس با قرآن و اهلبیت (12-15 سال)
در بخش روخوانی، آیاتی از سوره ملک و نوح (12-20) توسط بچه ها تلاوت شد. همچنین مربیان با همراهی بچه ها پیرامون نمونه هایی از قدرت خدا مانند نحوه پرواز پرندگان، انواع استعدادهای انسان، دانستنیهایی از زندگی حضرت نوح، سرنشینان کشتی و… به  همراه ذکر روایات و داستان مطالبی را بیان کردند.

انس با قرآن و اهلبیت (16-22 سال)
در بخش انس با قرآن کریم آیات 90-92 سوره بقره تلاوت شد. همچنین دشمنی و حسادت قوم بنی اسراییل با پیامبر خدا و … توسط بچه ها با همراهی مربیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بخشی از احکام غسل و تیمم نیز برای بچه ها بیان گردید.

بخش مهارت های اجتماعی
این ماه دراکثر کلاس ها موضوع جلسات احساس خشم، تکنیک ومهارت های کنترل آن  تکرار و مطالب باقی مانده به شکل عملی تکمیل گردید. همچنین مقدمه ای برای شروع جرأت ورزی وقاطعیت تدریس شد.

 اخبار تیر ماه کلاسهای مهتاب
1) روز چهارم تیرماه تاتر گمشده در فرهنگ سرای جوان (خانه نمایش ماه) برگزارشد که به دعوت یکی از خیرین 10 نفر از بچه های مهتاب 2 به همراه مربیان خود شرکت کردند.
2) در این ماه نشریه شماره 3 بچه های ماه برای  فصل تابستان منتشر شد و عرضه آن در روز بیستم تیر توسط بچه های نشریه انجام گرفت. گزارش کامل این نشریه و لینک دانلود آن در این لینک قابل مشاهده است.
3) اولین دوره مقدماتی آموزش مهارتهای پولی در تاریخ 25 و 27 تیرماه توسط جناب مهندس اسماعیلیان برای بچه های مهتاب برگزار شد. این دوره در حال حاضر برای دو گروه سنی 12-15 سال و 16-21 سال در  روزهای یکشنبه و سه شنبه تشکیل می شود. در این دو جلسه هر یک از بچه ها استعدادهایی که در حال حاضر دارند یا می توانند کسب کنند را مورد بررسی قرار می دهند تا کمکی به مادران در مدیریت پولی خانواده داشته  باشند. در کلاسها بچه ها مهارت هایی را که دارا می باشند و منجر به کسب در آمد است را  روی کاغذ می اورند و با تعیین مدت زمان برای رسیدن به هدفشان و بررسی واقع بینانه خواسته هایشان برنامه ریزی می کنند. همچنین نحوه صحیح پس انداز و مدیریت پولیشان را یاد میگیرند.

کلاسهای آفتاب (ویژه پسران)
بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) دو کلاس برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین 11 تا 15 سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر 30 نفر می باشند.

کلاس آفتاب 1 (جمکران):
ماه مبارک رمضان با نظر بچه ها کلاس جمکران تعطیل بود، ولی بلافاصله بعد از ماه رمضان کلاس ها مجدد شروع شد. طبق معمول جمعه صبح ها ساختمان جمکران شاهد حضور حدود 15 نفر از بچه‌هاست. بعد از گپ و احوالپرسی، جلسه قرائت قرآن کریم، تمرین قواعد روخوانی با محوریت کتاب آقای علی قاسمی تشکیل می‌شود. بعد از جلسه قرآن ضمن پذیرایی هر جلسه یک موضوع از  کتاب تاریخ اسلام ویژه کودکان و نوجوانان و کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی  توسط بچه‌ها خوانده و در موردش گفتگو می شود. بعد از کلاس هم برنامه سرگرمی و ورزش برقرار است.

 کلاس آفتاب 2 (شهرقائم):
این کلاس الحمدلله ماه رمضان هم برقرار بود. پنجشنبه ها با اقامه نماز جماعت ظهر کلاس شروع می شود. بعد از نماز برنامه تلاوت قرآن کریم و برنامه قرآنی و سرگرمی برگزار می شود و در پایان هم برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی یا مسابقه هست.

اخبار اردیبهشت ماه کلاسهای آفتاب
1) ادامه فعالیت خیریه‌ی مناديان مهربانی بچه‌های کلاس جمکران و حمایت از پنج خانواده تحت پوشش. این خانواده‌ها در زمینه سر زدن و احوالپرسی، کمک‌های یدی،  پرداخت قبوض، پر کردن کپسول گاز، سرویس کولر، توزیع سبدهای حمایتی و… توسط خود بچه‌ها مورد حمایت قرار دارند.
2) الحمدلله در این دو ماه چند جلسه سالن فوتبال و استخر برای بچه ها تدارک دیده شد و قراردادی هم با یکی از سالن ها منعقد شد که تا آخر تابستان هر هفته شنبه ها برنامه فوتبال داخل سالن برقرار باشد.

تصویر نشریه شماره 3 بچه های ماه

تصویری از اولین دوره آموزش مهارتهای پولی کلاسهای مهتاب