مقدمه:هر سال ماه مبارک رمضان، به مناسبت میلاد امام کریممان حضرت امام حسن مجتبی ع مراسم جشن همراه با افطاری در موسسه برگزار می شود . در این از همه بچه های کلاسهای مهتاب دعوت به عمل می آید و بخش مهمی از مراسم نیز توسط بچه ها اجرا می شود. همچنین مربیان کلاسها و برخی از همیاران موسسه نیز به عنوان میهمان در این مراسم تشریف می اورند. در مراسم امسال  250 میهمان عزیز حضور داشتند.

بسمه تعالی

21 خرداد ماه، جشنی به مناسبت میلاد امام حسن (ع)، دومین ستاره تابان عالمین از طرف موسسه در مدرسه امام هادی(ع) برگزار شد که میهمانان این جشن زیبا، بچه های کلاس های مهتاب بودند. ساعت برگزاری این مراسم 6:30 و اتمام آن 9:30 بود. عده ای از بچه ها زودتر آمده بودند و مشغول درست کردن و بسته بندی سبزی، پنیر و نون و … بودن. عده ای هم گوشه ای از سالن را مدنظر گرفته بودن و مشغول تزئین آن برای جشن بودند.

ساعتی چند نگذشت که بچه ها با حضورپرشورشان مجلس مارا گرما بخشیدند. بچه ها با شور و شوق فراوان با هم مشغول گفت وگو بودند که ناگهان صدای صوت زیبای تلاوت قرآن بلند شد و تمامی نظرها را به خود جلب کرد. سالن سکوت سنگین به خود گرفته بود. همه به صوت قرآن که یکی از بچه ها تلاوت می کرد گوش سپرده بودند.

بعد از آن که تلاوت تمام شد، بچه ها محیط را با فرستادن یک صلوات محمدی خوشبو کردند. یکی از بچه ها که مشخص بود مجری برنامه است، روی سن آمد و شروع کرد به سلام و خوش آمد گویی به بچه ها و روزه داران عزیز. بعد، از خانم گرجی  دعوت به عمل آمد تا برای ما چند جمله ای از امام حسن (ع) صحبت کنند. ایشان در مورد بهترین الگوی ما برای بخشش از خصوصیات آن حضرت و القابشان گفتند و بعد از سخنرانی چند سوال پرسیدند و به بچه هایی که به سوالات پاسخ دادند جوایزی اهدا شد. در پایان سخنرانی، خانم حائری با اجرای مولودی، سالن را شاد کردند. دقایقی چند، بچه ها خوشحال و شاد، با دست و جیغ و سوت جواب مولودی را می دادند و برای تولد آن اخترتابان شادی می کردند. بعد مجری برنامه، از خانم فردوسی دعوت کردند تا مسابقه ای را که برای بچه ها در نظر گرفته بود را اعلام کند. خانم فردوسی از بچه ها خواست تا بهترین خاطره را، طول این مدت که در کلاس های مهتاب شرکت کردند، برای بقیه تعریف کنند و به بهترین خاطره هدیه ای داده شد.

بچه ها با خوشحالی بهترین دانش آموز کلاسشان را انتخاب کردن و به روی صحنه می فرستادند، 6 نفر روی صحنه حاضر شدند. یکی پس از دیگری خاطرات شان را برای دیگران بازگو کردند و دوستانشان آن ها را تشویق می نمودند.

دقایقی نگذشت که بچه ها (تماشاچیان) برگزیده ها را انتخاب کردند. به انتخاب بچه ها به سه نفر از شرکت کننده ها جوایزی تعلق گرفت. بعد هم که دیگر به پایان برنامه رسیده بودیم، از بچه ها خواسته شد تا با همکاری یکدیگرسفره افطاری را پهن کنند. مسئولان شروع به پهن کردن سفره ها کردند و بعد هم به ترتیب آوردن چای و پخش ظروف افطاری و سبزی و …

صدایی از طرف میکروفون بلند شد. صدای صوت ربنا ، ربنای قبل اذان و بعد هم همه با هم شروع به خواندن دعای فرج کردیم.

در آخر می خواهم از تمامی افرادی که در به وجود آمدن چنین جشن با شکوهی همکاری کردن تشکر کنم.

الهام حسینی گزارشگر موسسه مهر امام هادی(ع)

نکته:این گزارش توسط  بچه های کلاسهای مهتاب نوشته شده است و طبق صلاحدید هیات تحریریه  نشریه بچه های ماه در ان درج خواهد شد.نشریه بچه های ماه دارای  هیات تحریریه ای 14 نفری از بچه های موسسه است که هر سه ماه یکبار چاپ و برای همه کودکان موسسه عرضه می شود.نسخه الکترونیک ان نیز  در وبسایت موسسه منتشر خواهد شد.