ـــ طیف رنگ قرمز بخشنده ترین و آبی خسیس ترین مردم هستند.
نتایج تازه‌ترین تحقیق “بنیاد امداد خیریه” (CAF) نشان می‌دهد که مردم دو کشور جنگ‌زده و مردم سرزمینی که دهه‌ها تحت سیطره نظامیان بوده، مهربان‌ترین و سخاوتمندترین مردم جهان‌ هستند.
به گزارش ایسنا، مبنای سنجش “بخشندگی” در این تحقیق ۱) acheter du cialis کمک به غریبه ۲) اهدای پول به خیریه‌ها و ۳) کار داوطلبانه است – که بین شهروندان بالای ۱۵ سال بررسی می‌شود.
طبق گزارش سال ۲۰۱۶ CAF (که هر سال گزارشی در همین رابطه منتشر می‌کند) در یک ماه گذشته که این تحقیق انجام شده، در عراق و لیبی از هر ۱۰ نفر ۸ نفرشان به یک غریبه کمک کرده‌اند و در میانمار ۹۱ درصد مردم به خیریه‌ای پول داده‌اند.
این در حالی است که در آمریکا – که بر اساس معیارهای این تحقیق در مجموع در رده دوم گشاده‌دست‌ترین‌های دنیا قرار گرفته‌ – از هر ۱۰۰ نفر ۷۳ نفر به غریبه کمک کرده‌اند و ۶۳ نفر به خیریه پول داده‌اند.
در رده‌بندی نهایی میانمار برای سومین سال پیاپی اول شده است. بیش از نیمی از جمعیت بالای ۱۵ سال این کشور دست‌کم یک بار در ماهی که تحقیق انجام شده، کار داوطلبانه کرده‌اند و ۶۳ درصد به کسی که نمی‌شناخته‌اند کمک کرده‌اند.
نویسندگان گزارش CAF می‌گویند: بخشندگی میانماری‌ها برآمده از سنت “سانگها دانا” است، که طبق آن اکثریت بودایی کشور به کسانی که زندگی ریاضتی دارند کمک می‌کنند.
طبق این گزارش، انگلیسی‌ها بخشنده‌ترین مردم اروپا، اماراتی‌ها بخشنده‌ترین در خاورمیانه، کنیایی‌ها بخشنده‌ترین در آفریقا و گواتمالایی‌ها بخشنده‌ترین در آمریکای جنوبی هستند.
بین ۱۴۰ کشوری که در این تحقیق بین‌المللی بررسی شده‌اند، چین مقام آخر را کسب کرده است.
البته باید به یاد داشت که جمعیت نمونه در هر کشور میانگین ۱۰۰۰ نفر بوده و بنیاد کمک خیریه‌ها هم معترف است که تحقیقش جای خطا دارد.

منبع:

خبر گزاری ایسنا