بسمه تعالی

جلسات آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی (12- 7)، (16- 12) و (21- 16) تشکیل شده است که تعداد آنها بین 180 تا 200 نفر در هر هفته متغیر هستند. این جلسات هر هفته یک بار برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این جلسات ها شامل دو بخش می باشد:

۱) قرآن و معارف اسلامی (45 دقیقه)

۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (45 دقیقه)

جلسات مهتاب (ویژه دختران)

جلسات مهتاب با 8 کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه برگزار می شوند. بچه ها در سه مقطع سنی 12- 7 سال16- 12سال21- 16 سال رده بندی شده اند. این جلسات در پنج مکان جمکران، خ شهرقایم، خ کلهری، خ کوثر ، خ شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین 150-120 نفر متغیر می باشند.

محتوای درسی جلسات مهتاب در بردارنده دو بخش: 1- انس با قرآن و اهل بیت. 2- مهارت های زندگی (هوش هیجانی)می باشد. از این ماه اجرای جلسات بچه های مهتاب با محتوای آموزشی بر اساس کتب جدید و تعداد صفحات آموزشی معین و زمان بندی شده به شرح ذیل در اختیار مربیان قرار داده شد.

– مقطع سنی21-16: قرائت سوره بقره و کتاب مفاتیح الحیاة

– مقطع سنی 15-13: قرائت جزء 29 – کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی

– مقطع سنی 12-7: قرائت جزء 30 – کتاب سرود های آسمانی – کتابچه زنگ بهداشت – کتاب خدا و قصه هایش

1- انس با قرآن و اهل بیت

مقطع سنی21-16:

در بخش انس با قرآن کریم تا  آیات 180سوره بقره تلاوت شد. موضوع تدبر، فایده و غرض آن از کتاب مفاتیح الحیاة مورد بحث وبررسی قرار گرفت . همچنین آزمون احکام جهت تثبیت مطالب گرفته شد.

مقطع سنی 15- 13:

کتاب آموزش روانخوانی تا درس 3 (آشنایی با حروف زبان عربی – صداهای کوتاه – حروف مقطعه) با تمرین آیاتی از سوره جن و آیات ابتدایی سوره مزمل تدریس شد. همچنین مباحث تدبری سوره جن به پایان رسید. کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی درس اول (موضوع بسم الله، فلسفه شروع هر کار با نام خدا و……..) همراه با ذکر روایات و داستان بیان گردید.

مقطع سنی 12-7:

این ماه در بخش روخوانی؛  سوره قریش، فیل قرائت شد. بچه ها نقاشی و رنگ آمیزی در مورد احترام و مهربانی به مادر کشیدند. همچنین کتاب سرود های آسمانی با موضوع سلام ، کتاب خدا و قصه هایش و زنگ بهداشت به همراه بچه ها خوانده و پیرامون موضوعات آنها گفتگو شد.

پرسش و پاسخ آخر جلسه  نیز  درباره سؤالات زیر بود که معمولاً این گونه سوالات توسط بچه ها و مدریت مربی پاسخ داده می شوند:

– چرا درس می خوانیم ؟

– تا کنون در حق چه کسانی مهربانی کرده اند؟

2- بخش مهارتهای زندگی:

ادامه موضوع جرأت مندی و قاطعیت به روش اجرای نمایش، طرح سؤال و … آموزش داده شد. همچنین موضوع آشنایی حقوق ما، مسولیت ما در برابر حقوق دیگران بیان شد و مروری بر مباحث گذشته جهت یادآوری و تفهیم بهتر مطالب صورت گرفت.

اخبار آبان ماه جلسات مهتاب

1- این ماه دو تا از کلاس ها(مهتاب 9 و 3) جلسه خود را در بوستان نرگس برگزارکردند و بچه ها ساعات خوشی را در آنجا گذراندند.

2- برنامه ای در تاریخ 10 آبان از طرف کانون فکری کودک و نوجوان برای بچه های کلاس شهر قایم برگزارشد. در این برنامه بچه ها به همراه خواهر یا دوستشان حضور داشتند.

3- رنگ آمیزی کلاس مهتاب 3 با همکاری مربی و بچه هاصورت گرفت لینک مطلب

 

جلسات آفتاب (ویژه پسران)

بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) پنج کلاس(این ماه سه کلاس جدید برای بچه ها راه اندازی شد) برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین ۱۱ تا ۱۵ سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر 50 نفر می باشند.

جلسه بچه‌های آفتاب ١ (جمکران):

صبح های جمعه با حضور حدود 15 نفر از بچه‌های مقطع راهنمایی جلسه قرائت قرآن کریم و  تمرین قواعد روخوانی تشکیل می‌شود و بعد از آن ضمن پذیرایی در مورد موضوعی کاربردی با محوريت کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی با بچه‌ها گفتگو صورت می گیرد . همچنین در بخش مهارت های اجتماعی موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین گردید؛

بعد از کلاس هم برنامه سرگرمی و ورزش برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب٢ (شهر قائم):

به جهت حضور مربی در پیاده‌روی اربعین و همچنین کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، در این ماه فقط یک جلسه تشکیل شد.

پنجشنبه ها بعد از اقامه نماز جماعت ظهر برنامه تلاوت قرآن کریم و برنامه قرآنی برقرار می شود.  سپس با محوريت کتاب فرهنگنامه سبک زندگی مفاهیم کاربردی اسلام مرور می شود و بعد از آن  بخش مهارت‌های اجتماعی با موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین شد. در پایان هم برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی  یا مسابقه برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب 3 (نیروگاه):

جمعه صبح ها در منطقه  نیروگاه با حضور 8 نفر از بچه ها در مقطع سنی راهنمایی برگزار می شود. در این جلسه  ضمن پرداختن به قرائت و مفاهیم سوره مبارکه نبأ، برنامه کتابخوانی با محوريت کتاب فرهنگنامه سبک زندگی انجام می شود. در انتهای برنامه‌پذیرایی و سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و… برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب 4 (نیروگاه):

صبح های جمعه با حضور 8 نفر از بچه‌های مقطع دبستان جهت آشنایی با قرآن کریم کتاب سرودهای آسمانی خوانده می‌شود. سپس کتاب خدا و قصه هایش بصورت جمعی خوانده می‌شود و در  مورد آن گفتگو انجام می‌شود. بعد از آن مهارت های اجتماعی با موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین می شود. در انتها نیز پذیرایی و  برنامه‌های سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و… برای بچه ها بر قرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب 5 (جمکران):

پنجشنبه‌ها ظهر با حضور 8 نفر از بچه‌های مقطع دبستان ابتدا جهت آشنایی با قرآن کریم کتاب سرودهای آسمانی خوانده می‌شود. بعد از آن کتاب خدا و قصه هایش بصورت جمعی خوانده و در  مورد آن گفتگو انجام می‌شود؛ سپس مهارت های اجتماعی با موضوع خود شناسی برای بچه ها تدریس و تمرین می شود. در انتهای https://www.cialissansordonnancefr24.com/cialis-pas-cher/ برنامه‌ها نیز پذیرایی و سرگرمی مثل فوتبال، پانتومیم و…برای بچه ها برقرار بود.

خبرها:

١. به مناسبت 28 صفر؛ رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی هیأتی با حضور 50 نفر از بچه‌های ۵ کلاس آفتاب برگزار شد که مدیریت و نوحه خوانی بر عهده خود بچه‌ها بود و ناهار هم در خدمت بچه‌ها بودیم.

2. خیریه‌ی مناديان مهربانی بچه‌های جمکران فعالیت خود را در راستای کمک به افراد مسن و نیازمند انجام می دهد. در این خیریه بچه ها بیشتر کارهای یدی مانند خرید و آوردن گاز و نفت را برای افراد مسن انجام می دهند.

تصاویر مربوط به کتابهای خریداری شده جهت تدریس و آموزش بچه ها

تصاویری از اجرای برنامه کانون فکری کودکان و نوجوانان در کلاس مهتاب 8 در شهر قایم

تصاویر مربوط به رنگ آمیزی کلاس مهتاب 3 با همکاری مربی و بچه ها

 تصاویر مربوط به مراسم هیأت عزاداری بچه های کلاس آفتاب به مناسبت  28 صفر