بسمه تعالی

جلسات آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی (۱۲- ۷)، (۱۶- ۱۲) و (۲۱- ۱۶) تشکیل شده است که تعداد آنها بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در هر هفته متغیر هستند. این جلسات هر هفته یک بار برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این جلسات ها شامل دو بخش می باشد:
۱) قرآن و معارف اسلامی (۴۵ دقیقه)
۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (۴۵ دقیقه)

 

جلسات مهتاب (ویژه دختران)

جلسات مهتاب با ۸ کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه برگزار می شوند. بچه ها در سه مقطع سنی ۱۲- ۷ سال، ۱۶- ۱۲ سال و ۲۱- ۱۶ سال رده بندی شده اند. این جلسات در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم، خیابان کلهری، خیابان کوثر  و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. تعداد بچه ها در این کلاس ها بین ۱۵۰-۱۲۰ نفر متغیر می باشند.

محتوای درسی جلسات مهتاب در بردارنده دو بخش: ۱- انس با قرآن و اهل بیت. ۲- مهارت های زندگی (هوش هیجانی) می باشد. اجرای جلسات بچه های مهتاب با محتوای آموزشی بر اساس کتابهای معین و توسط مربی انجام می شود:

– مقطع سنی ۲۱-۱۶: قرائت سوره بقره و کتاب مفاتیح الحیاة
– مقطع سنی  ۱۵-۱۳: قرائت جزء  ۲۹  و کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی
– مقطع سنی ۱۲-۷: قرائت جزء ۳۰ و کتاب سرود های آسمانی، کتابچه زنگ بهداشت، کتاب خدا و قصه هایش

۱- انس با قرآن و اهل بیت

مقطع سنی ۲۱-۱۶:
در بخش انس با قرآن کریم تا  آیات 187 سوره بقره تلاوت شد. موضوع اداب معاشرت، کتمان حق، و… از کتاب مفاتیح الحیاه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین احکام انواع نمازهای واجب بیان شد. موضوع بحث آزاد نیز لباس شهرت بود.

مقطع سنی  ۱۵- ۱۳:
کتاب آموزش روانخوانی تا درس 10(علامت تشدید ، سکون، تنوین، مخارج حروف ذ، ح، ع،ث) با تمرین آیاتی از سوره مزمل تدریس شد. درس دوم، سوم وچهار کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی (موضوع نماز 1-2-3) نیز همراه با ذکر روایات، داستان وحکمت بیان شد.

مقطع سنی ۱۲-۷:
این ماه در بخش روخوانی؛  سوره قارعه، تکاثر ونبا قرائت شد. همچنین کتاب سرود های آسمانی با موضوع سلام ، کتاب خدا وقصه هایش(نعمت های خدا -چرا خدا را دوست داریم؟ و…) ، کتاب  زنگ بهداشت، کتاب زایر کوچک وکتاب عبادت وسلامتی خوانده و پیرامون موضوعات آنها گفتگو شد.

۲- بخش مهارتهای زندگی:

موضوع جرأت مندی وقاطعیت  به روش اجرای نمایش، سبک سوال و … آموزش داده شد و موضوع آشنایی حقوق ما و مسولیت ما در برابر حقوق دیگران بیان شد، همچنین مروری بر مباحث گذشته جهت یاداوری و تفهیم بهتر مطالب انجام گرفت.

اخبار آبان ماه جلسات مهتاب

1- در اکثر کلاس ها به مناسبت شب یلدا برنامه شادی برگزار کردند. همچنین به همین مناسبت کلاس مهتاب 3 جلسه درسی در بوستان نرگس برگزار کردند و ساعات خوشی را گذراندند.
2- جشن میلاد پیامبر اکرم (ص ) با حضور همه بچه های مهتاب برگزار شد.
3- مسابقه ای در قالب داستان کوتاه، خاطره، دلنوشته و شعر با موضوع آزاد در کلاس های مهتاب  برگزارشد.
4- اردوی فرهنگی مخصوص بچه های نشریه در سینما آیه برگزار شد.

 

جلسات آفتاب (ویژه پسران)

بخش آموزش موسسه امام هادی (ع) پنج کلاس(این ماه سه کلاس جدید برای بچه ها راه اندازی شد) برای پسرها برگزار می کند. بچه های کلاسهای آفتاب همگی بین ۱۱ تا ۱۵ سال سن دارند و تعداد بچه های کلاسها در حال حاضر ۵۰ نفر می باشند.

جلسه بچه‌های آفتاب ١ (جمکران):

صبح های جمعه از ساعت9الی 11 با حضور حدود ۱۵ نفر از بچه‌های مقطع راهنمایی جلسه قرائت قرآن کریم و  تمرین قواعد روخوانی تشکیل می‌شود و بعد از آن ضمن پذیرایی در مورد موضوعی کاربردی با محوريت کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی با بچه‌ها گفتگو صورت می گیرد . همچنین در بخش مهارت های اجتماعی موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین گردید. بعد از کلاس هم برنامه سرگرمی و ورزش برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب٢ (شهر قائم):

پنجشنبه ها بعد از اقامه نماز جماعت ظهربه مدت دو ساعت با حضور 15 نفر از بچه های مقطع راهنمایی برنامه برنامه تلاوت قرآن کریم برقرار می شود.  سپس با محوريت کتاب فرهنگنامه سبک زندگی مفاهیم کاربردی اسلام مرور می شود و بعد از آن  بخش مهارت‌های اجتماعی با موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین شد. در پایان هم برای ایجاد تنوع برنامه ورزشی  یا مسابقه برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب ۳ (نیروگاه):

جمعه صبح ها در منطقه  نیروگاه با حضور ۸ نفر از بچه ها در مقطع سنی راهنمایی در مسجد امام حسین (ع) نیروگاه برگزار می شود. در این جلسه  ضمن پرداختن به قرائت و مفاهیم سوره مبارکه نبأ، برنامه کتابخوانی با محوريت کتاب فرهنگنامه سبک زندگی انجام می شود. در انتهای برنامه‌ پذیرایی و سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و… برقرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب ۴ (نیروگاه):

صبح های جمعه از ساعت 10 الی 12 با حضور ۸ نفر از بچه‌های مقطع دبستان جهت آشنایی با قرآن کریم کتاب سرودهای آسمانی خوانده می‌شود. سپس کتاب خدا و قصه هایش بصورت جمعی خوانده می‌شود و در  مورد آن گفتگو انجام می‌شود. بعد از آن مهارت های اجتماعی با موضوع خودشناسی برای بچه ها تدریس و تمرین می شود. در انتها نیز پذیرایی و  برنامه‌های سرگرمی مثل دارت، پینگ پنگ و… برای بچه ها بر قرار است.

جلسه بچه‌های آفتاب ۵ (جمکران):

پنجشنبه‌ها ظهر در ساختمان جمکران با حضور 10 نفر از بچه‌های مقطع دبستان ابتدا جهت آشنایی با قرآن کریم کتاب سرودهای آسمانی خوانده می‌شود. بعد از آن کتاب خدا و قصه هایش بصورت جمعی خوانده و در  مورد آن گفتگو انجام می‌شود؛ سپس مهارت های اجتماعی با موضوع خود شناسی برای بچه ها تدریس و تمرین می شود. در انتهای برنامه‌ها نیز پذیرایی و سرگرمی مثل فوتبال، پانتومیم و…برای بچه ها برقرار بود.

خبرها:

١. تعداد ۵٠ نفر از بچه‌های آفتاب برای دیدن فیلم قهرمانان کوچک به سینما رفتند.
٢. فعالیت خیریه‌ی مناديان مهربانی بچه‌های جمکران فعالیت خود را انجام میدهد.

 

تصاویر مراسم میهمانی شب یلدا

 

تصاویر جشن میلاد پیامبر اکرم ص و امام جعفر صادق ع

 

تصاویر اردوی سینما