کلاس های مهتاب (ویژه دختر خانمها)
کلاس های مهتاب در سه مقطع سنی ( 7-11)، (11-15) و (16-22) تشکیل شده است که 120 تا 125 نفر در هر هفته متغیر هستند. این کلاس ها در مناطق شاه ابراهیم در ساختمان کمیته امداد، خیابان کلهری در مجتمع امیرالمومنین، خیابان کوثر در مجتمع اهل کساء و جمکران برگزار می شود.

محتوای آموزشی کلاس ها شامل دو بخش است:
1) قرآن و معارف اسلامی
22) آموزش مهارت های اجتماعی

موضوعات آموزشی گروه سنی 11-15 سال:
بخش معارف اسلامي: آیاتی از سوره لقمان (تا آیه 19) و ملک (تا آیه 20) توسط بچه ها تلاوت شد و پیرامون سوره ملک همچنین موضوعات صفات خداوند موجود در آیه تلاوت شده، محدوده ارتباط با نامحرم، اهداف قیام امام حسین (ع) و عقاید رایج در آن زمان، شرایط امر به معروف و نهی از منکر، تکبر و غرور، میانه رو بودن و اعتدال، بلند صدا نزدن افراد بزرگ (سوره لقمان)، حوادث عاشورا و شمه ای از افراد آن زمان و… به همراه ذکر روایات، داستان بين بچه ها و كمك مربي بحث و بررسي صورت گرفت.

بخش مهارت های اجتماعی: ادامه موضوع خود آگاهی و پاسخ گویی به سوال ها و شبهات بچه ها (موضوع آزاد) انجام گرفت.

موضوعات آموزشی گروه سنی 7-11 سال:
بخش معارف اسلامي: چند آیه از سور طارق و شمس تلاوت شد و آیات حفظ شده در جلسات قبلی و موضوعات آیات گذشته مرور گرديد. همچنين پیرامون موضوعات آداب قرائت قرآن، خوبی ها و بدی های زبان، معارفی پیرامون محرم به همراه اجرای نمایش، خاطره، شعر و داستان برنامه هايي اجرا شد.

بخش مهارت های اجتماعی: با موضوع خود آگاهی (اتمام پرسش ها) و بازی صندلی پادشاهی براي بچه ها اجرا گرديد.

اخبار مهرماه کلاس های مهتاب
1) این ماه با مصادف شدن ایام محرم در کلاس های مهتاب زیارت عاشورا و مداحی توسط بچه ها برگزار شد.
2) گوشت قربانی به بچه های کلاس مهتاب 1 و 2 داده شد.
3) بسته بندی لوازم التحریر و دادن به خانواده های یتیم و نیازمند که توسط بچه ها این خانواده ها شناسایی و خودشان تقدیم اینان کردند.

تغذیه مهرماه
تغذیه این ماه شامل عدسی ، نان و حلوا ، چای و کیک ، مغزجات ، میوه (انگور و خیار) بود.

کلاس آفتاب (آقا پسرها )
برای فصل پاییز از بچه‌های 10 تا 15 سال رسما ثبت‌نام بعمل آمد. ثبت‌نام با حضور اولیاء بچه‌ها و به نوعی به صورت مصاحبه انجام شد و اين بهانه ی خوبی برای آشنایی بیشتر با اولیاء و روحیات بچه‌ها بود. تعداد بچه ها 10 نفر مي باشد. جلسات ما صبح های جمعه برگزار مي شود.

 بعد از گپ و احوالپرسی؛ مسئول جلسه قرآن که یکی از بچه‌هاست جلسه را تشکیل داده و مشغول قرائت قرآن کریم (الآن صفحه 37 هستیم) و تمرین قواعد روخوانی با محوریت کتاب آقای علی قاسمی می شویم. در ادامه با جمع آوری قرآن ها، مسئول بخش کتابخوانی، کتابهای  “محمد مثل گل بود” را می آورد و ضمن پذیرایی با کمک بچه ها مشغول خواندن یک یا دو موضوع از کتاب می شویم و در مورد هر موضوع بین بچه‌ها تبادل نظر صورت می‌گیرد.

در این ماه موضوعات زیر را خواندیم :
ـ چرا باید مسواک بزنیم؟
ـ چرا نباید پرخوری کنیم؟
ـ چرا باید شکرگذاری کنیم؟
ـ چرا نباید عجله کنیم؟
ـ چرا باید نظم را رعایت کنیم؟

در انتها هم با مسئولیت دو نفر از بچه ها مسابقه پرتاب دارت داشتيم.