بسمه تعالی

جلسات آفتاب و مهتاب (ویژه دختران و پسران) در سه مقطع سنی (۱۲- ۷)، (۱۶- ۱۲) و (۲۱- ۱۶) تشکیل می شود که تعداد بچه ها بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در هر هفته متغیر هستند. این جلسات هر هفته یک بار برقرار می باشد.

محتوای آموزشی این جلسات شامل دو بخش می باشد:
۱) قرآن و معارف اسلامی (۴۵ دقیقه)
۲) آموزش مهارت های اجتماعی با محوریت هوش هیجانی (خود آگاهی، احساسات و…) (۴۵ دقیقه)

 

گزارش آذر ماه جلسات مهتاب (دختر خانمها)
جلسات مهتاب در ۸ کلاس برای دختران موسسه در روزهای پنج شنبه در دو نوبت صبح وعصر برگزار می شوند که در سه مقطع سنی ۷-۱۲ سال، ۱۲-۱۶ سال و ۱۶-۲۳ سال رده بندی شده است. این جلسات در پنج مکان جمکران، خیابان شهرقائم، خیابان کلهری، خیابان کوثر و خیابان شاه ابراهیم تشکیل می شوند. محتوای درسی جلسات مهتاب در بردارنده دو بخش: الف) انس با قرآن و اهل بیت ع و ب) مهارت های زندگی (هوش هیجانی) است.

محتوای آموزشی بخش انس با قرآن واهل بیت (ع) که به شرح زیر می باشد:
مقطع سنی16-21: قرائت سوره نساء و شرح خطبه متقین
مقطع سنی 13- 15: قرائت جزء28 و کتاب فرهنگ نامه سبک زندگی.
مقطع سنی 7-12: قرائت جزء30، کتاب 92 درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)، کتابک مدرسه آداب، مجموعه کتب زندگینامه مختصری از دوازده امام (ع).

گزارش جلسات کلاسهای مهتاب
مقطع سنی ۱۶-۲۳ سال:  در این ماه آیات 110-90 سوره نساء تلاوت شد و بخشی از خطبه متقین تدریس و زمانی هم به پاسخ گویی سوالات بچه ها اختصاص یافت.

مقطع سنی ۱۲-۱۶: در بخش روخوانی سوره یس تا آیات 73 قرائت شد. در کلاس مهتاب 1 به پیشنهاد بچه ها قواعد تجوید مبحث احکام تنوین و نون ساکنه موضوع اظهار، اقلاب و ادغام تدریس شد. کلاس مهتاب 8 آیات پایانی سوره مطففین و مهتاب 5 سوره حشر تلاوت شد. این ماه موضوعات مسخره کردن، عیب جویی، تجسس و خشم … با شیوه های مختلف و ذکر مصادیق آن در زندگی روز مره و… از کتاب فرهنگنامه سبک زندگی بیان و مورد بررسی قرار گرفت.

مقطع سنی ۷-۱۲: سوره های فیل، قارعه، تکاثر، زلزال به همراه معنای آیات و شرح مختصری از سوره مورد تلاوت قرار گرفت. همچنین موضوعاتی از قبیل داستان سوره فیل، آداب سفر، آداب اجتماعی ارتباط با مردم، عبرت آموزی از فصل پاییز و زمستان، روش صحیح صحبت با نامحرم و… برای بچه ها مورد بیان و بررسی قرار گرفت.

اخبار آذر ماه جلسات مهتاب:
1- بخش دوم جلسات مهتاب که به مهارتهای اجتماعی مربوط است در برخی از کلاسها در قالب هنرهای دستی از قبیل بافتنی و سبد بافی آموزش داده می شود.
2- در برخی از کلاسها  دورهمی شب یلدا برگزار شد.
3- حضور بچه های مهتاب 8 و 9 در رستوران دورچین به دعوت یکی از خیرین بزرگوار به مناسبت شب یلدا و برگزاری برنامه شاد و مهیج تقلیدصدا وشعبده بازی با هنرمندی آقای عباس مو قشنگ.

 

گزارش آذر ماه جلسات آفتاب (آقا پسرها)
بچه‌های آفتاب 1:
ـ زمان: ساعت 9 الی 11 صبح جمعه‌ها.
ـ مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود 10 نفر ـ مقطع راهنمایی
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ، پانتومیم و… ).
با تمام شدن تعمیرات ساختمان جمکران، جلسات با مربی جدید از سر گرفته شد.🔸

بچه‌های آفتاب ٢ :
ـ زمان: بعد از نماز ظهر پنجشنبه‌ها.
ـ مکان: حسینه‌ای در شهر قائم قم.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: حدود ١٠ نفر ـ مقطع راهنمایی
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  پذیرایی و گفتگو در مورد یکی از درس‌های کتاب فرهنگ‌نامه سبک زندگی یا موضوعات مناسبتی ـ سرگرمی و ورزش ( دارت، بازی‌های فکری و… )

بچه‌های آفتاب ٣ :
ـ زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
ـ مکان: نیروگاه
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: ۵ نفر ـ مقطع راهنمایی
با هماهنگ شدن محل جدید برگزاری جلسات، جلسات از سرگرفته شد.

بچه‌های آفتاب ۴ :
ـ زمان: ساعت ١٠ الی ١٢ جمعه‌ها.
ـ مکان: نیروگاه
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: 7 نفر ـ مقطع ابتدایی.
با هماهنگ شدن محل جدید برگزاری جلسات، جلسات از سرگرفته شد.
ـ برنامه‌ها: قرائت و تمرین قواعد روخوانی قرآن کریم ـ  گفتگو و تبادل نظر پیرامون موضوع یا داستانی از اهل بیت علیهم السلام. سرگرمی و ورزش – همیاری در تهیه صبحانه و انداختن سفره صبحانه

جلسه بچه‌های آفتاب ۵ :
ـ زمان:  پنجشنبه‌ها بعد از نماز ظهر.
ـ مکان: ساختمان موسسه در محله جمکران.
ـ تعداد و رده سنی بچه‌ها: ١۵ نفر ـ مقطع ابتدایی.
ـ برنامه‌ها: انس با قرآن و اهل بیت ع و حفظ سوره‌های جزء 30ـ گفتگوها و جلسات مناسبت محور – پذیرایی و سرگرمی و ورزش ( دارت، پینگ پنگ و پانتومیم و… )

در این ماه بچه‌ها یک نوبت به همراه مربیان خود سینما رفتند، همچنین تعدادی جشن تولد و تقدیم هدیه تولد هم داشتیم.