به همت شما خیرین بزرگوار و همراهان گرامی خانواده ماه، در سال ۱۴۰۱ توانستیم طرح های آموزشی، فرهنگی، خدماتی، درمانی، مددکاری، تهیه بسته های غذایی و … برای کودکان ایتام و خانواده های نیازمند به انجام برسانیم.

آمار تعداد خیرین و حامیان موسسه، تعداد کودکان یتیم و خانواده های نیازمند تحت پوشش:

تعداد متکفلین ایتام: 1,333 نفر و تعداد خیرین عام: 2,262 نفر.

تعداد کودکان تحت پوشش: ۱۹۹۳ کودک یتیم در قالب ۳۷۸۷ پرونده:

– ۱۱۲۰ کودک از قم
– 582 کودک از مناطق محروم جنوب کرمان ( قلعه گنج و رودبار جنوب).
– 29 کودک از مناطق محروم تهران.
– 32 کودک از سیستان.
– 150 کودک از اهواز.
– 19 کودک از هرمزگان (بشاگرد).
– 39 کودک از مشهد.

کل مبلغ پرداخت شده: 6,605,292,476 (شش میلیارد و ششصد و پنج میلیون و دویست و نود و دو هزار و چهارصد و هفتاد و شش) تومان.

1- پرداخت حقوق ماهانه ايتام

مبلغ ماهانه ایتام که ۲۰ هر ماه پرداخت می گردد؛ جمعاً مبلغ  3,845,219,76۰ (سه میلیارد و هشتصد و چهل و پنج میلیون و دویست و نوزده هزار و هفتصد و شصت) تومان بود که بین ۱۹۹۳ کودک یتیم در قالب ۳۷۸۷ پرونده توزیع گردید.

– مبلغ 1,222,398,760۰ (یک میلیارد و دویست و بیست و دو میلیون سیصد و نود و هشت هزار و هفتصد و شصت) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام درقم.
– مبلغ 875,572,۰۰۰ (هشتصد و هفتاد و پنج میلیون و پانصد و هفتاد و دو هزار) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام در مناطق محروم جنوب کرمان.
– مبلغ 83,063,۰۰۰ (هشتاد و سه میلیون و شصت و سه هزار) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام در مناطق محروم تهران.
– مبلغ 106,967,۰۰۰ (صد و شش میلیون و نهصد و شصت و هفت هزار) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام درسیستان.
– مبلغ 1,440,000,۰۰۰ (یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام دراهواز.
– مبلغ 38,835,۰۰۰ (سی و هشت میلیون و هشتصد و سی و پنج هزار) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام درهرمزگان (بشاگرد) .
– مبلغ 78,384,۰۰۰ (هفتاد و هشت میلیون و سیصد و هشتاد و چهار هزار) تومان، برای ماهیانه کودکان ایتام در مشهد.

2- پرداخت حقوق ماهیانه نیازمندان

جمعاً مبلغ  970,4۵۰,۰۰۰ (نهصد و هفتاد میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان برای 63 خانواده نیازمند پرداخت شد.

3- اجرای طرح عیدی برای همه

طرح عيدي طرح عيدی براي همه، با هدف تهيه پوشاک عید و شاد کردن دل فرشته هاي موسسه خيريه مهر امام هادي(ماه) اجرا گردید؛ در اجرای این طرح، بن خرید از فروشگاه شهر پوشاک با تخفیف ۱۵ درصد، به بچه ها اهدا شد تا بچه‌ها از حق انتخاب و لذت خرید برخوردار شوند.
در طرح امسال مبلغ ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بن خرید پوشاک به كودكان اهدا گرديد که از این مبلغ 8۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان آن از طرف شرکت محترم حصین از حامیان موسسه تأمین و مبلغ 150,۰۰۰,۰۰۰ تومان آن نیز طی فراخوان طرح عیدی برای همه از جانب سایرخیرین عزیز تأمین گردید.

۴ – اجرای طرح بوی ماه مهر

در اجرای این طرح مبلغ 48,993,000 (چهل و هشت میلیون و نهصد و نود و سه هزار) تومان، جهت تهیه بسته های لوازم التحریر برای کودکان ایتام و نیازمند رده تحصیلی ابتدایی و راهنمایی اختصاص یافت.

۵ – اجرای طرح ضیافت افطاری

جمعاً مبلغ 204,300,۰۰۰(دویست و چهار میلیون و سیصد هزار) تومان، در قالب افطاری و کفاره و فطریه، برای کودکان ایتام و خانواده های نیازمند تأمین شد که در بین این خانواده ها توزیع گردید.

۶- تکمیل ساختمان فرهنگی و آموزشی ایتام و نیازمندان در منطقه جمکران

مبلغ 200,000,000 (دویست میلیون) تومان جهت تکمیل ساختمان پرداخت شد. این ساختمان در دو طبقه بالای پیلوت، به متراژ ۲۲۴ متر مربع، در حال تکمیل می باشد. تا کنون طبقه دوم و همکف آن کامل شده و امیدواریم در سال جدید، طبقه اول آن نیز به بهره برداری برسد. هدف از تأسیس این بنا، اجرای امور خدماتی برای ایتام و نیازمندان، شامل امور آموزش، اشتغال، مشاوره های تربیتی و پزشکی، برگزاری مراسم و نمایشگاه می باشد.

۷- اهداء بسته های غذایی

مبلغ 535,200,۰۰۰ (پانصد و سی و پنج میلیون و دویست هزار) تومان بابت تهیه  103بسته غذایی شامل گوشت گوسفندی(که از قربانیهای اهدایی خیرین تأمین می شود)، گوشت بوقلمون، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارانی، سویا، تخم مرغ و عسل، خرما، کره، مربا، شیر، پنیر، ژله و . . . برای توزیع بین خانواده ها پرداخت شد.

۸- کمک هزینه معیشتی

مبلغ 76,075,۰۰۰ (هفتاد و شش میلیون و هفتاد و پنج هزار) تومان بابت کمک هزینه معیشت (کمک هزینه زندگی و رهن منزل) تعدادی از خانواده های تحت پوشش پرداخت شد.

9- اطعام ایتام و نیازمندان
مبلغ 40،012،000 (چهل میلیون و دوازده هزار) تومان جهت اطعام تعدادی از خانواده های تحت پوشش در جنوب کرمان و قم پرداخت گردید.

10 – کمک هزینه درمان بیماری
مبلغ 46،407،000 (چهل و شش میلیون و چهار صد و هفت هزار) تومان جهت درمان بیماری تعدادی از خانواده های تحت پوشش پرداخت گردید.

11- قربانی گوسفند و بوقلمون

در سالی که گذشت مبلغ 378,۳96,۰۰۰ (سیصد و هفتاد و هشت میلیون و سیصد و نود و شش هزار) تومان هزینه شد که از این مبلغ، 350،490،000 تومان آن جهت انجام قربانی 136 رأس گوسفند (15 رأس در جنوب کرمان و 121 رأس در قم) و مبلغ 27،906،000 تومان آن نیز جهت قربانی بوقلمون و توزیع گوشت آنها در بین خانواده های ایتام و نیازمند در مناطق محروم جنوب کرمان و قم پرداخت گردید.

12 – کمک هزینه خرید و تعمیر لوازم خانگی

مبلغ 29،500،000 (بیست و نه میلیون و پانصد هزار) تومان جهت خرید چهار دستگاه کولرگازی برای تعدادی ازخانواده های تحت پوشش در جنوب کرمان و تعمیر لوازم خانگی  پرداخت گردید.

13- اهدا کفش

توزیع تعداد 1012 جفت کفش، دربین خانواده های ایتام و نیازمند تحت پوشش در مناطق محروم جنوب کرمان (اهدایی یکی از خیرین) .

14 – برگزاری مسابقه نقاشی

برگزاری مسابقه سالانه نقاشی در بین نقاشی های ارسالی فرشته های موسسه ماه و انتخاب چهارده اثر از بین هزار نقاشی و اهداء جوایز ویژه به پنج اثر برتر(جایزه نفر اول ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر دوم ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر سوم ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر چهارم ۹۰۰,۰۰۰ تومان و جایزه نفر پنجم ۸۰۰,۰۰۰ تومان).

16- تهیه و توزیع غذای نذری توسط تیم کوگ مگ از حامیان موسسه ماه

اعضای تیم پیج اینستاگرام کوک مگ که حامی کودکان ایتام موسسه مهر امام هادی(ماه) است؛ به مناسب افطاری، برای کودکان غذای زرشک پلوی نذری تهیه و توزیع کردند.

15- برگزاری کلاس های آموزشی، اردو و برگزاری جشن های مناسبتی.

16- سفر به مناطق محروم جنوب کرمان و مشهد و بازدید از خانواده های تحت پوشش در این مناطق.

امیدواریم به لطف خداوند و درکنار شما خوبان بتوانیم چتر حمایتمان را بزرگتر و بر سر فرشته های یتیم بیشتری گسترده و لبخندهای زیباتری خلق کنیم.

قدردان وجود پرمهرتان هستیم

فایل pdf گزارش عملکرد موسسه ماه در سال 1401: عملکرد 1401

لینک گزارش عملکرد موسسه در سال 1400