خبرگزاری سوره سینما در خبری اعلام کرد:
کارگردان انیمیشن «یتیم» تأکید کرد تولید این فیلم تا پایان سال طول می‌کشد.

بهرام عظیمی درباره آخرین خبرهای انیمیشن «یتیم» به سوره سینما گفت: این انیمیشن کوتاه که احتمالا اسمش عوض خواهد شد، به سفارش مؤسسه مهر امام هادی قم، ساخته می‌شود. تهیه‌کننده آن محمد ابوالحسنی همان تهیه‌کننده «تهران ۱۵۰۰» است. فیلمنامه‌نویس مهناز عادلی، طراح کاراکتر و کارگردان خودم، سوپروایزر مدلسازی و کاراکترسازی حمید علیخانی، انیماتور یا جان بخشی لیلا شعبانی‌نژاد، کامپوزیت و نورپردازی یاشار جعفرخانپور، مدلسازی و کاراکترسازی میرتوحید رضوی، حسام آقاجانی و سپهر حاج باقری، تدوین احسان عظیمی، روابط عمومی حامد تاجیک و نقاشی زمینه را مرتضی رخت اعلی انجام می‌دهد.

این کارگردان ادامه داد: انیمیشن «یتیم» شاید اولین فیلمی در ایران باشد که با سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از خیرین ساخته می‌شود. بیش از ۵۰۰ فرد خیر برای این فیلم سرمایه گذاشته‌اند. تمام عواملی که نام بردم تنها یک سوم دستمزد خود را برای این فیلم دریافت می‌کنند.

وی افزود: این کار قرار است در تلویزیون، سایت‌های اینترنتی و جشنواره‌های خارجی به نمایش دربیاید. درست است که تمام قصه در یکی از روستاهای ایران اتفاق می‌افتد ولی وجه بین‌المللی دارد و ما به بین‌المللی بودن آن تأکید داریم. این فیلم قرار است به ترغیب مردم در کمک کردن به ایتام بکوشد. چهره‌ای که معمولا در فیلم‌ها از ایتام می‌بینیم در این انیمیشن نخواهیم دید. خلاصه داستان این فیلم این است که یک فرشته‌ای که ۱۱۰ بیلیون سال طول می‌کشد تا به ز مین برسد در شب قدر به زمین می‌رسد و مأموریتش این است تا آرزوی سه نفر را برآورده کند. در اولین مواجه‌اش با آدم‌ها با یک دختر ۷ ساله مواجه می‌شود. از دخترک  می‌خواهد تا سه فرد نیازمند و محتاج را به او معرفی کند.

عظیمی درباره حرفه‌ای بودن عوامل این پروژه ادامه داد: تمام دوستانی که برای این فیلم زحمت می‌کشند جزء بهترین‌ها و با تجربه‌ترین‌ها و اکثرا از عوامل اصلی فیلم «تهران ۱۵۰۰» هستند. همه قسم خورده‌اند «یتیم» بهترین فیلم زندگی‌شان و فیلمی ماندگار و به یادماندنی باشد. این کار سفارشی به معنای همیشگی آن نیست. ما قطعا به نتیجه و تأثیرگذاری آن فکر می‌کنیم. قول می‌دهم «یتیم» بعد از ساخته شدنش منجر به اتفاقی خاص در نوع نگرش انیمیشن کوتاه شود.

عظیمی افزود: فیلمنامه کامل نوشته شده، استوری‌بورد و تایمینگ انجام شده، مدلسازی و کاراکترسازی تا آخر هفته تمام می‌شود. از اوایل هفته بعد جان‌بخشی توسط خانم شعبانی‌نژاد شروع می‌شود. شعبانی‌نژاد انیماتورر اصلی «تهران ۱۵۰۰» بود که در جشنواره پروین اعتصامی سال گذشته جایزه بهترین انیماتور را دریافت کرد.

کارگردان انیمیشن «ماسوله» گفت: به هیچ وجه برای آماده شدن این فیلم عجله نمی‌کنیم. کیفیت کار برایمان مهم است. ما می‌توانیم این فیلم را دو ماهه آماده کنیم اما می‌خواهیم با صرف بیشترین زمان ممکن به بهترین کیفیت ممکن دست پیدا کنیم حتی به این قیمت که در این فاصله حضور در جشنواره‌های مهم امسال را از دست بدهیم. بهترین محل نمایش و عرضه برای «یتیم» به خاطر مضمومنش، جشنواره فیلم کوتاه «رویش» است. دوست دارم اولین نمایش این فیلم در «رویش» باشد.

وی گفت: «یتیم» یک فیلم قصه‌گو، کاملا انیمیشنی، تخیلی و کم‌دیالوگ است. هنوز برای صداگذاری  با فرد خاصی به نتیجه نرسیده‌ایم.

http://www.sourehcinema.ir/?p=15900

به اشتراک بگذارید