چندی پیش مطلع شدیم متاسفانه در جنوب کرمان سالیانه موارد زیادی فوت کودکان بر اثر عقرب گزیدگی وجود دارد. این برای موسسه بسیار ناراحت کننده بود و یکی از دلایل اصلی اینگونه اتفاقات ناگوار، خانه‌های نامناسب یا حصیری (کپر) این کودکان می باشد. همچنین به دلیل اینکه در بسیاری از منازل یا کپر ها توالت و حمام بهداشتی وجود ندارد، بیماری های مرتبط به بهداشت فردی در کودکان نیز زیاد یافت می شود.

این موضوع باعث شد که با برخی از همیاران موسسه و برخی خیریه های فعال در منطقه قلعه گنج صحبت کنیم و تصمیم به ساخت منزل به صورت مشارکتی در آن ناحیه گرفته شد. منازل جدید طبق نقشه بنیاد مسکن و نظارت مهندسین آن در 48 متر مربع ساخته می شود. این منازل دارای یک اتاق و یک آشپزخانه می باشد و از مصالح بتنی برای ساخت آن استفاده شده است. همچنین توالت و حمام به شکل مجزا در خارج از محیط منزل ساخته می شود. لازم به ذکر است که هزینه های ساخت این منازل از محل کمک بانیان خاص این امر تامین شده است.

خانواده شماره یک: شهرستان قلعه گنج، روستای زر
وضعیت: تکمیل شده (تحویل: آخر اسفند 95)
هزینه ساخت: 24 میلیون تومان
سهم موسسه: 6 میلیون تومان
این خانواده دارای دو کودک دختر به نامهای زینب 6 ساله و زهرا 15 ساله در منزل هستند. پدر این عزیزان فوت شده و همراه مادرشان زندگی می کنند. این فرشته های کوچک ابتدا در یک اتاق بلوک سیمانی زندگی می کردند که به ما گزارش رسید سقف آن در حال ریزش است. موسسه ابتدا به منزل این عزیزان مراجعه کرد و دیدیم که سقف آن ارزش تعمیر ندارد و قرار شد منزلی برای این خانواده عزیز ساخته شود. این منزل در مدت دو ماه و نیم تکمیل و تحویل خانواده گردید.

تصاویر منزل قبلی خانواده

تصاویر منزل جدید خانواده

خانواده شماره دو: منطقه قلعه گنج، بخش چاه دادخدا
وضعیت: تکمیل شده (تحویل: تیرماه 96)
سهم مؤسسه: 8 میلیون تومان
این خانواده دارای سه کودک به نام های امیرمحمد 9 ساله، زینب 13 ساله و خاطره 17 ساله در منزل هستند و به همراه مادر خود زندگی می کنند. تنها منبع درامد آنها یارانه، کمک هزینه کمیته امداد و موسسه مهر امام هادی است. آنها در توپ حصیری زندگی می کردند (توپ نوعی اتاق است که دیواره پایینی ان از بلوک سیمانی و قسمت بالایی و سقف آن از حصیر ساخته شده است). یکی از نکات جالب در مورد این خانواده که توجه ما را جلب کرد وجود دو بز در منزلشان بود که مادر گفت اینها برای یکی از فامیلهای ماست به ما داده اند تا آنها را چرا ببریم و در عوض از شیر آنها استفاده کنیم و اخیرا دو گوسفند دیگر از طرف موسسه بصورت امانت در اختیار این عزیزان قرار گرفته که از منافع آن بهره ببرند.

تصاویر منزل قبلی خانواده

تصاویر منزل جدید خانواده

خانواده شماره سه: منطقه قلعه گنج، بخش چاه دادخدا
وضعیت: تکمیل شده (تحویل: ابتدای مرداد 96)
سهم مؤسسه: 8 میلیون تومان
این خانواده دارای سه کودک به نامهای لیلا و کبری 12 ساله (که دوقلو هستند) و راحله 17 ساله در منزل می باشند.

تصاویر منزل قبلی خانواده

تصاویر منزل جدید خانواده

خانواده شماره چهار: منطقه قلعه گنج، روستای چاه دادخدا
وضعیت: تکمیل شده (تحویل: آذر 96)
سهم مؤسسه: 8 میلیون تومان
سه کودک به نامهای سدنا 4 ساله، امیرحافظ 7 ساله و یسنا 12 ساله در این منزل به همراه 5 خواهر و برادر دیگرشان زندگی می‌کنند.
بدلیل موانع قانونی و ابهامات در مسکن این عزیزان، به جهت نیاز فوری در خرداد ماه سرویس بهداشتی برای این خانواده ساخته شد و همینک با رفع موانع در حال ساخت منزل برای این خانواده هستیم.

تصاویر منزل قبلی خانواده

تصاویر منزل جدید خانواده

 

خانواده شماره پنج: شهرستان قلعه گنج، روستای ناصرآباد
وضعیت: تکمیل شده (تحویل:تیرماه 98)
هزینه ساخت: 34 میلیون تومان
سهم موسسه: 20 میلیون تومان
این خانواده دارای دو کودک دختر به نام های علی14ساله و سبحان 16 ساله در منزل هستند. پدر این عزیزان فوت شده و همراه مادرشان زندگی می کنند. این فرشته ها ابتدا در کوه های اطراف مارز زندگی می کردند و فعلا به روستای مارز امده اند و مادرشان گوسفندان مردم را به چرا می برد. منبع درامد انها یارانه و دریافت ماهانه مختصری از بهزیستی است و مورد تایید کمیته امداد و بهزیستی نیز می باشند.

 

خانواده شماره شش: شهرستان قلعه گنج، روستای ناصرآباد
وضعیت: تکمیل شده (تحویل: بهمن ۹۸)
هزینه ساخت: 35 میلیون تومان
سهم موسسه: 8.8 میلیون تومان بلاعوض و 7.9 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه
این مادر فرزندی بنام مهدی دارد. آنها در توپ حصیری (توپ نوعی اتاق است که دیواره پایینی آن از بلوک سیمانی و قسمت بالایی و سقف آن از حصیر ساخته شده است) و در کنار کوه زندگی می کردند. اردیبهشت 97 کار ساخت شروع شد، ولی به دلیل نبود بودجه متوقف بود. اخیرا با رایزنی و جلب مشارکت کمیته امداد و همچنین مشارکت مؤسسه مهر امام هادی ع و تعدادی از خیرین؛ آذر 98 ساخت از سرگرفته شد و ابتدای بهمن تحویل این خانواده عزیز گردید.

تصاویر منزل قبلی خانواده

 

تصاویر منزل جدید خانواده

 

خانواده شماره هفت: شهرستان قلعه گنج.روستای سورگ آباد

وضعیت:تکمیل شده(25/3/99)
هزینه ساخت:50 میلیون تومان
سهم موسسه:25 میلیون تومان

در سفر زمستان به قلعه گنج به منزل حصیری خانواده ای با دو فرشته یتیم  در روستای سورگ الاد  جنوب کرمان رفتیم.پدر خانواده افغانستانی بوده و مادر ایرانی .به همین دلیل بچه ها هنوز شناسنامه نداشتند  و تحت پوشش کمیته امداد  هم  نیستند و یارانه  نیز نمی گیرند.مادر خانواده خانم جعفری هستند و دو کودک به نامهای عسل وا رش دارند.به لطف خداوند  و با مشارکت موسسه  کار ساخت این منزل در تاریخ 24/11/98 شروع شد و در تاریخ 25/3//99 به پایان رسید.

 

تصاویر منزل قبلی خانواده

 

تصاویر منزل جدید خانواده

 

فیلم از مراحل ساخت منزل خانواده شماره 7

 

خانواده شماره هشت:شهرستان قلعه گنج.منطقه ریگ آباد.چاهداد خدا .روستای چاه زردان

وضعیت:تکمیل شده(تاریخ 20/3/99)
سهم  موسسه 7.5 میلیون تومان
مدتی قبل  منزل مسکونی خانواده ای در روستای چاه زردارن بر اثر انفجار حاصل از نشتی کپسول گاز تخریب شد.متاسفانه در این حادثه پدر خانواده جان باختند . خانم نارویی مادر خانواده  وفرزانه  دختر خانواده نیز بدلیل جراحات راهی بیمارستان شدند.پدر خانواده که کارگری ساده بود  بدلیل شیوع کرونا و بیکاری به روستای خود باز گشته بود.مردم روستا پس از مشاهده این حادثه دلخراش تصمیم گرفتن  مبالغی بین خودشان جمع و این خانه را ترمیم نمایند که موسسه نیز توفیق داشت در کنارشان باشد.

 

تصاویر منزل خانواده بعد از انفجار گاز

 

تصاویر منزل جدید خانواده

 

خانواده شماره نه:جنوب کرمان شهرستان قلعه گنج

وضعیت در حال ساخت(تاریخ شروع:25/3/99)

خانم احمدی  دارای سه فرزند هستند.دخترشان ازدواج کرده و پسرشان  دانشجو هست و دختری 18 ساله دارند که معلولیت ذهنی شدید دارد.پسر ایشان کارگر فصلی است و در کنار درس کار هم می کند.خانم  احمدیو دخترش تحت پوشش بهزیستی هستند.خانم احمدی دیابت دارند و بخش مهمی از یارانه و مستمری بهزیستی را صرف درمان و تهیه انسولین می کنند.
ایشان بخاطر فرسودگی شدید منزل قدیمی  به همراه دختر معلولش در منزل دامادش زندگی می کند.داماد زندانی است و با ایشان اختلافاتی دارد و در مواقع حضورش  گاهی دختر معلول ذهنی را از منزلش بیرون می کند.

همسر خانم احمدی قبل از فوتش،ساخت منزل منزلی را شروع کرده بود که با فوت او در سال 84، ساخت منزل متوقف می‌شود.
بنابراین؛ بجهت نیازمند بودن این خانواده و نیز شرایط خاص نگهداری یک معلول ذهنی؛ به امید خدا تلاش داریم با همت مؤمنين بخشی از منزل نیمه کاره(یک اتاق، آشپزخانه و سرویس بهداشتی) را تکمیل نماییم تا این مادر سرپرست خانوار در آرامش بیشتری بتواند از دختر معلولش نگهداری کند