موسسه تصمیم گرفته نشریه ای داخلی مخصوص فرشته های کوچک و خانواده های محترمشان منتشر کند. ما در نظر داریم تا بخش زیادی از مطالب این نشریه توسط ایتام تهیه شوند.

در این نشریه بخش های متنوعی مثل جدول، سرگرمی، شعر، داستان، کاردستی، نقاشی، طنزهای ریزه میزه، معرفی کتاب و… پیش بینی شده است.

در بخش دیگری از این نشریه اخبار و گزارش های موسسه منتشر می شود که اینها هم توسط بچه ها تهیه می شوند.

هر زمان هر کدام از فرشته ها توانمندی های لازم را پیدا کرد می تواند بخش های تخصصی مجله مثل: طراحی، تصویرگری، ویراستاری و… را به عهده بگیرد و در نظر داریم روح تلاش، امید و نشاط را در بچه ها تقویت کنیم. هر اثر ادبی به صورت غیر مستقیم، منتقل کننده احساس به مخاطب است.

همچنین تلاش شده تا بچه ها که اکثرا از داشتن چنین فرصتی محروم هستند، نشریه ی آفتاب مهتاب را خانه ی خودشان بدانند و حرف ها، دلنوشته ها و آثارشان را بفرستند، و آن را دریچه ای بدانند برای ارتباط با دیگر اعضای موسسه و از حالت فردی و فعالیت های جزیره ای به یک کل به هم پیوسته متصل شوند.

آثاری که در قالب داستان، گزارش، متن ادبی و… فرستاده می شوند، بررسی و کارشناسی می شوند تا مشکلی از نظر محتوا نداشته باشند. در صورت وجود مشکل اثر همراه با نقد مربوطه برای نویسنده فرستاده و پیگیری می شوند تا اثر را بازنویسی و دوباره ارسال کنند. به این ترتیب نوعی آموزش و تربیت نیروی فعال ادبی هم صورت می گیرد.

با توجه به اینکه کادر تحریریه تخصصی کار را پیگیری می کنند در نتیجه هزینه هایی در بر خواهد داشت. در حال حاضر تعداد صفحه های نشریه تنها 8 صفحه می باشد که بسیار کم است و ما مجبور شدیم بخشی از مطالب بچه ها را حذف کنیم.

در انتها دوستانی که مایلند در هر مرحله از این نشریه همکاری داشته باشند اطلاع بدهند.

ممنون از توجه شما