کلاس های مهتاب (ویژه دختر خانمها)
کلاس های مهتاب در قالب 7 کلاس و در سه مقطع سنی (7-11) ، (11-15) و (16-22) برگزار می‌‌شود. تعداد بچه های کلاس ها 122 نفر می باشد.

موضوعات آموزشی مقطع سنی 16-22 سال:
مربی این کلاس خانم جوادی هستند و این کلاس در منطقه جمکران برگزار می شود. این ماه در بخش معارف دینی کلاس روخوانی و تلاوت چند آیه از سوره نور انجام شد و یکی از بچه ها در مورد محتوای سوره نور برای دیگران کنفرانس ارائه نمود. همچنین در بخش مهارت های اجتماعی پروتکل کتابی درباره من با هدف تقویت محور خود اگاهی برای بچه ها اجرا گردید ودر پایان پاسخ گویی به سوال های بچه ها (موضوع آزاد) برگزار شد.

موضوعات آموزشی گروه سنی 11-15 سال:
مربی این کلاس ها (4کلاس) خانم ها حائری تبار، قریبی، مظلومی و فردوسی زاده هستند. مرداد ماه در بخش معارف اسلامی  روخوانی چند آیه از سوره لقمان و حجرات انجام شد. همچنین پیرامون موضوعات امانت داری، غیبت، آثار آن و انواع روش های جبران آن به همراه ذکر روایات، داستان و ضرب المثل بحث و بررسی صورت گرفت. بخش مهارت های اجتماعی، با موضوع خود آگاهی پروتکل کتابی درباره من (اتمام سوال ها) و پاسخ گویی به سوال های بچه ها (موضوع آزاد) برگزار شد.

موضوعات آموزشی گروه سنی 7-11 سال:
مربی این کلاسها (دو کلاس) خانم ها خسروی و شکوهی هستند. این ماه در بخش معارف اسلامی روخوانی چند آیه از سوره فجر،عادیات وهمچنین مروری بر آیات حفظ شده در جلسات قبلی انجام شد. همچنین پیرامون موضوعات آداب و فواید مسافرت، فضایل امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) همراه با بیان روایت، داستان، بازی و اجرای نمایش برنامه هایی اجرا گردید. در بخش مهارت های اجتماعی نیز با موضوع خود آگاهی (کتابی درباره من) به روش نقاشی برای بچه ها اجرا شد.

نکته:
1- در مردادماه روز میلاد حضرت معصومه (س) که روز دختر نامیده شده است را داشتیم. به مناسبت همین روز در تمام کلاس ها جشنی برگزار شد که برای بزرگداشت آن هدایایی (روسری ،شال وگیره سر) به بچه ها تقدیم شد و پذیرایی ویژه کلاس ها شامل ساندویچ الویه، کیک تولد، شربت و پیتزا بود که بچه ها خودشان درست کرده بودند. تصاویر این جشنها در انتهای گزارش آمده است.
2- در برخی از کلاس ها برای شادابی بچه ها بین دو بخش اصلی درس یک سری حرکات ورزشی انجام گرفت.

اخبار مرداد ماه کلاس های مهتاب
1- انتشارات مهر سوره برای کتابخانه بچه ها حدو 70 جلد کتاب اهدا نمود.
2- برای بچه های دو تا از کلاسها گوشت نذری که توسط خیرین بعنوان قربانی اهدا شده بود تقسیم گردید.
3- موسسه قصد دارد فیلمی مستند در مورد نحوه زندگی و مشکلات ایتام بسازد. این ماه جلسه ای با حضور گروه مستند ساز، خانم دکتر معلمی و مربیان پیرامون این فیلم برگزار گردید.
4- برای کلاس های مهتاب 3-4-5-6 قفسه کتابخانه خریداری شد.
5- جلسه آموزش مهارت های کلاس داری و معارف اسلامی برای مربیان برگزار گردید.
6- کتابخانه آیت الله خامنه ای 20 جلد کتاب داستانی به کتابخانه کلاسهای مهتاب اهدا نمودند .
7- جشن میلاد حضرت معصومه (س) و اهدای هدیه برای بچه های کلاس های مهتاب برگزار شد.

کلاس آفتاب (آقا پسرها )
در حال حاضر فقط یک کلاس جمعه صبح‌ها در جمکران برگزار می شود.
جلسه را ابتدا با گپ و احوالپرسی و صرف صبحانه‌ی تهیه شده توسط خود بچه ها شروع می‌کنیم. در ادامه برنامه قرائت ـ همینک صفحه 20 هستیم ـ و آموزش روخوانی قرآن کریم، و در صورت فراهم بودن شرایط یک نکته معرفتی برای بچه ها ارائه می شود. همچنین هر هفته یک موضوع از کتاب “محمد مثل گل بود” موضوعات « چرا باید دعا کنیم؟ چرا باید مسواک بزنیم؟چرا باید قرآن بخوانیم؟ چرا باید به مسجد برویم؟ » را به کمک بچه‌ها خواندیم و بین بچه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مثل گذشته سعی بر مشارکت حداکثری بچه ها در آموزش و ارائه درس و همچنین تبادل نظر و گفتگوی هدفمند بود.

در انتهای هر جلسه مسابقه پرتاب دارت داشتیم که مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفت و تعدادی از بچه‌های گوشه‌گیر نیز از لاک خودشون به این بهانه خارج شدند و هر هفته به امتیاز بالا جایزه اهدا شد.

در این ماه بخشی از کارها به خود بچه‌ها واگذار شد، مثلا مسئول برگزاری جلسه قرآن، برگزاری مسابقات دارت، برگزاری جلسه خواندن کتاب از بین بچه‌ها انتخاب شد.

تصاویر جشن میلاد حضرت معصومه (س)