از اهداف کلاسهای موسسه آشنایی بچه ها با فرهنگ کار و تلاش است. در همین راستا کارگاه های مهارت افزایی برای بچه ها در موسسه تشکیل می شود. کارگاه نمد دوزی با همین رویکرد از ابتدای تابستان برای فرشته های کوچک مشغول به فعالیت شده است.

این کارگاه با مدیریت سرکار خانم پارسایی (به عنوان مربی) و 9 نفر از دختر خانمهای 14 و 15 ساله تشکیل شده است. همگی بچه ها از منطقه جمکران هستند و روزهای یکشنبه و سه شنبه صبح تا ظهر در کلاس شرکت می کنند.

در کلاس کارهایی مانند برش و چسباندن تکه ها را انجام می دهند و کارهای نیمه کاره و یا آنهایی که نیاز به دوختن دارد را در منزل انجام می دهند. بچه ها با علاقه بسیار در کلاس شرکت می کنند و غایب تقریبا نداریم. بعد از کلاس نیز همه با کمک هم محل را تمیز می کنند. برای خرید مواد اولیه نیز خانم پارسایی با یکی از بچه ها به بازار می روند. در این کار سلیقه و تمیز کار کردن خیلی مهم است و بچه ها می فهمند که باید کارها را با دقت انجام دهند.

بیشتر شکایت بچه ها از تداخل کارشان با کارگاه شیرینی پزی است زیرا بچه های شیرینی پزی درآشپزخانه سر و صدا و گرمای زیادی تولید می کنند. تا کنون بچه ها 700 عدد جامدادی، 25 عدد حلقه و تعدادی تل و گیفت تولید کرده اند. همه این محصولات ان شاء الله بفروش خواهد رسید و عواید آن بدست بچه های تولید کننده می رسد.

خانم پارسایی (مربی کلاس) گفته اند:
واقعیت اینکه اولا من اصلا فکر نمیکردم که با بچه های موسسه ارتباط برقرار کنم ولی برخلاف تصورم خیلی خوب توانستم درک و باهاشون ارتباط برقرار کنم. این کودکان در حین سادگی دلی بسیار مهربان و پاک دارن و من نیز به نیت دلم وارد کلاس شدم همانطور که پنج سالی هست برای دلم در چندین مرکز بهزیستی مشغول به کار هستم. چند وقت پیش از بچه ها خواستم راجع به فضای کلاس و انگیزه هاشون نظراتشون را برام بنویسند (البته بدون ذکر نام) که الحمدلله اکثرا از بنده راضی بودند و از محیط شاد و متنوع کلاس راضی بودند. بنده یکی از موفقیت هام در این کلاس را نزدیکی خودم به بچه ها می دانم.

یکی از بچه ها گفته:
من یکی از شاگرد های کلاس نمد هستم خیلی ممنونم بابت تشکیل کلاس. جمع کلاس با وجود کمبود امکانات خوب است. رفتار استاد برعکس اینکه هم وطن نیست و در یک خانواده مرفه بزرگ شده بسیار صمیمانه و دلسوزانه بود. البته در کار بسیار جدی و محکم بودند. فقط ساعت کلاس با ساعت شیرینی پزی همراه نبود بسیار خوب می شد به دلیل گرمای زیاد. امید است کلاس های موقتی نبوده باشد و به عنوان کار ادامه پیدا کند.

آمنه گفته:
با سلام خدمت معلم گرامی سرکار خانم پارسایی
زمانی که کلاس نمد دوزی برگزار شده بود خیلی دوست داشتم بیام ببینم چی جوریه. وقتی اومدم و دیدم خیلی خوشم اومد. در حالی که از نمد دوزی هیچ اطلاعاتی نداشتم آموزشتون خیلی خوبه با اخلاق شادی که دارید آدم بیشتر روحیه میگیره. خیلی رک هستید و این خیلی عالیه. از اینکه از دستمون ناراحت نمی شید و به دل نمی گیرید خوشحالیم و از این که بچه های کلاس رو به یک اندازه می بینید ممنون. جو کلاسمون با وجود گرم شما خیلی خوبه امیدواریم زحمات بی نظیر شما را بتوانیم جبران کنیم و بتونیم یه روزی مثل شما سربلند و موفق بشیم.

یکی از بچه ها گفته:
روزهای اولی که آمدم راستش زیاد از این حرفه خوشم نمی آمد. اما به مرور زمان و دیدن نمونه های نمد انگیزه ام بیشتر شد و با علاقه این کار را انجام می دادم. به امید روز های بهتر.

سمیرا گفته:
قبل از اینکه کلاس نمد دوزی بیام علاقه خاصی به نمد دوزی نداشتم فکر می کردم خوب نیست. گفتم حالا برم ببینم چی جوری است بعد از اینکه کلاس آمدم با خانم آشنا شدیم هم از کلاس و هم از خانم پارسایی که خیلی خانم مهربانی هست خوشم آمد اول کارم خوب نبود ولی الان با کمک خانم بهتر شده. کلاس نمد دوزی رو خیلی دوست دارم ومی خوام ادامه دار باشد.

یکی از بچه ها گفته:
سلام کلاس نمد از نظر من بهترین کلاسی است که تا بحال موسسه برگزار کرده است چون وقتی خانم پارسایی چیزی را به ما یاد می دهند سعی می کنیم به بهترین نحو یاد بگیریم و بتونیم کار ها را خوب انجام دهیم. انگیزه من برای اینکه به این کلاس اومدم این بود که چیزی یاد بگیرم تا بدرد آیندم بخوره. امیدوارم بتوانم در آینده یک مغازه کارهای نمدی خوب بزنم، خانم پارسایی از اینکه با دلسوزی و مهربانی به ما آموزش می دهید ممنونم.