بسمه تعالی

روز جمعه 17 آذرماه 96 مراسم جشن به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) برای بچه های کلاس های مهتاب توسط تعدادی از بچه ها به کمک مربیان کلاسها برگزار شد.

ساعت 12:40 ظهر بچه های کلاس خانم اکبری و قریبی وارد مدرسه شدند. قرار بر این بود که این دو کلاس از بقیه زودتر بیایند تا محل برگزاری مراسم را تزئین و آماده کنند. بچه ها به دو دسته تقسیم شدند عده ای در گوشه ای از سالن شروع به تمرین برای اجرای برنامه و عده ای هم به تزئین و آماده کردن پذیرایی ها مشغول شدند.

انرژی قوی از بچه ها به سالن منتقل می شد. انرژی مثبت حاصل از وحدت و همکاری و محبت و دوستی.

ساعت چهارده بچه ها برای ناهار ساندویچ خوردند و برای پذیرایی از مهمانان آماده شدند. دیگر کم کم بچه های کلاسها یک به یک پشت سرهم از راه می رسیدند.

اول خانم شعبانی با بچه های کلاسش ، بعد خانم واحدی پور و خانم فاطمی و بعد خانم شکوهی و در آخر خانم جوادی و خانم نوباغی با بچه های کلاس هاشون.

نماینده ها انتخاب شده بودند تا از مهمانان به هنگام ورود پذیرایی کنند (بسته های خوراکی شامل پوفیلا، کیک، موز، نارنگی، لواشک)

ساعت چهارده و چهل دقیقه مهمانان در حال صرف خوراکی ها بودند و بیست دقیقه ای به طول انجامید تا راس ساعت 15 مجری برنامه روی صحنه آمد و برنامه شروع شد.

ابتدا قرائت آیه 29 سوره حج توسط (خانم سکینه حسن زاده) اجرا شد. در این آیه ویژگی های افراد مؤمن و همیاران پیامبر سخن گفته شده است.

بعد مجری برنامه اعلام کرد که خانم زهرا موسوی و خانم فاطمه اکبری برای خواندن دکلمه ای به روی صحنه بیایند.

اول دکلمه ای در مورد ولادت پیامبر (ص) و بعد احادیثی از ایشان و امام صادق (ع) خواندند و سؤالاتی در مورد دکلمه اجرا شده از بچه ها پرسیده شد و جوایزی به برندگان اهدا گردید. سبک اهدای جوایز بسیار جالب بود به این شکل که از میان مهمانان 5 داوطلب انتخاب و بعد سوالات از آنها پرسیده شد و به افراد طبق شماره ای که انتخاب می کردند جایزه همان شماره بصورت خیلی اتفاقی اهدا می شد و این عمل باعث شد مهمانان پرهیجان تر همراهی کنند.

سپس خانم دانشور برای بچه ها مولودی خوانی کردند. در ابتدا دعای فرج خوانده شد و برای پیامبر (ص)، امام صادق (ع)، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) به مدت 20 دقیقه مولودی خواندند. بچه ها به صورت خیلی عجیبی همکاری می کردند و هم نفس با خانم دانشور پیش می رفتند خیلی پر انرژی و شاد.

در بخش بعد مجری از خانم سمیه قربانی (سردبیر نشریه) دعوت به عمل آورد تا دقایقی را برای بچه ها از نشریه و هدف های آن صحبت کند. خانم قربانی در مورد شیوه تشکیل نشریه و این که اگر فردی از بچه ها بخواهد مطلبش را بدست هیات تحریریه نشریه برساند چگونه اقدام کند توضیحاتی داد و … ده دقیقه ای سخنانشان طول کشید.

برنامه بخش بعدی اجرای مسابقه ادابازی (پانتومیم) بود که توسط تعدادی از بچه های کلاس های مهتاب انجام شد. بچه ها به دو گروه به نام های گروه قهرمان و گروه کلاسیک تقسیم شدند.

مسابقه در 6 مرحله برگزار شد که با مساوی شدن گروه ها در تعداد امتیازات باعث شد یک مرحله اضافه شود تا گروه پیروز مشخص شود ولی در این مرحله هم برنده مشخص نشد و باعث شد این مسابقه که از ساعت پانزده و چهل دقیقه شروع و تا ساعت شانزده و ده دقیقه ادامه داشت برنده نداشته باشد. در آخر طی رأی گیری از مهمانان به یکی از گروه ها هدیه تعلق گرفت.

در بخش بعدی مجری عزیز اعلام کرد که درون تعدادی از بسته های پذیرایی احادیثی از پیامبر عزیزمان و امام صادق (ع) بوده است و افرادی که دربسته هایشان حدیث داشته اند برای دریافت جوایز خود تشریف بیاورند. دارندگان احادیث می آمدند و حدیث خود را می خواندند و جوایز خود را تحویل می گرفتند.

ساعت شانزده و سی دقیقه دو نفر از بچه های کلاسها برای تعریف خاطره ای که درآن روش های همدلی و کنترل خشم را که در کلاس های موسسه یادگرفته بودند حاضر شدند و خاطره ها شون رو به بهترین صورت تعریف کردند و مهمانان تشویقشان کردند.

در بخش بعدی خانم حسن زاده تواشیح زیبایی برای بچه ها خواندند.

ساعت شانزده و چهل دقیقه با خواندن آل یاسین توسط خان قریبی برنامه به اتمام خودش نزدیک شد، همه به سمت قبله با احساس زیارت آل یاسین را خواندند و برای فرج آقای مهربانی دعا کردند و در آخر هم با گرفتن شام به سمت سرویس هایشان حرکت کردند. و هر فردی با همان سرویس و دبیر خودش به خانه اش برگشت.

جشن و مراسم باشکوهی بود و زیبایی اصلی را شادی بچه ها به مراسم بخشید، از مسؤلان که در برگزاری این مراسم نقش داشتند سپاسگزارم و برایشان آرزوی سعادتمندی و روسفیدی نزد حضرت علی (ع) را دارم.

گزارشگر افتخاری موسسه مهر امام هادی (ع) الهام سادات حسینی